آب و هوای آمریکا

به گزارش بروزترین وبلاگ، آب و هوای ایالات متحده آمریکا در قسمت های مختلف آن متفاوت است. به طور کلی مناطق غربی و جنوبی آمریکا نسبت به مناطق شرقی و شمالی دارای هوای گرم تری است. مناطق شرقی و شمالی آمریکا زمستان های سخت و با بارش شدید برف را دارد اما تابستان ها آب و هوای خوشایندتری دارد. همچنین مناطق غربی و جنوبی تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتاً قابل تحملی دارد.

آب و هوای آمریکا

نقشه آب و هوایی (climate map) ایالات متحده آمریکا بین مناطق مختلف بسیار متفاوت است.

بطور کلی کشور آمریکا به استثنای آلاسکا، هاوایی و قلمروهای خارج از محدوده آن به شش منطقه آب و هوایی تقسیم می گردد:

  1. شمال غربی اقیانوس آرام (Northwest Pacific)
  2. اقیانوس آرام میانه و جنوبی (Mid/South Pacific)
  3. میانه غربی (Midwest)
  4. شمال شرقی (Northeast)
  5. جنوب شرقی (Southeast)
  6. جنوب غربی (Southwest)

1. آب و هوای شمال غربی اقیانوس آرام (Northwest Pacific)

این بخش که شامل ایالت هایی مانند اورگان و واشنگتن می گردد، مرطوب ترین بخش کشور آمریکاست. در تمام سال بارش های باران پراکنده وجود دارد. متوسط دمای هوا در این بخش 32.2 درجه سانتیگراد است. ماه های تابستان بطور خوشایندی گرم هستند اما هرگز با گرمای شدید روربرو نمی شوند.

2. آب و هوای اقیانوس آرام میانه و جنوبی (Mid/South Pacific)

این بخش از آمریکا که شامل ایالاتی مانند کالیفرنیا، آیداهو، مونتانا، وایومینگ، کلرادو، یوتا و نوادا می گردد، عموما تابستان های خشک و دلپذیری دارد. بطور مثال آب و هوای کالیفرنیا در تمام طول سال بسیار مطلوب و خوب است و بخش شمالی آن کمی خنک است. همچنین بارش برف در کالیفرنیا بسیار کم است و بیشتر شهرهای ایالت کالیفرنیا زمستان های قابل تحملی دارند.

ماه های زمستان در ایالات دیگر مانند مونتانا، آیداهو و وایومینگ می تواند بسیار سرد باشد و دمای هوا پایین تر از 0 درجه فارنهایت است. همچنین ایالات کلرادو، یوتا و نوادا به دلیل اینکه بهترین مکان برای اسکی هستند به شهرت رسیده اند.

3. آب و هوای میانه غربی آمریکا (Midwest)

این بخش آمریکا که شامل ایالاتی مانند داکوتاس، کانزاس، ایلینویز، آیووا، مینسوتا، ویسکانسین، میشیگان و ایندیانا می گردد نسبتاً خشک است. بارندگی ها عمدتا در اواخر بهار و اوایل تابستان رخ می دهد. آب و هوای تابستان ها مطلوب است اما زمستان های سختی دارد که با برف و وزش باد شدید همراه است و دمای هوا می تواند تا 50- درجه فارنهایت کاهش یابد.

4. آب و هوای شمال شرقی آمریکا (Northeast)

این بخش آمریکا که شامل ایالاتی مانند اوهایو، پنسیلوانیا، واشنگتن دی سی و مریلند می گردد نسبتاً بارانی است. این منطقه در زمستان، برف و باران های شدید و یخبندان را تجربه می نماید اما تابستان ها معمولاً دلپذیر، آفتابی و گرم هستند. همچنین فصل پاییز به ویژه در مناطق جنگلی زیبا و دیدنی است.

5. آب و هوای جنوب شرقی آمریکا (Southeast)

این بخش که شامل ایالاتی مانند کنتاکی، ویرجینیای غربی، ویرجینیا و بخش هایی از آرکانزاس و لوئیزیانا می گردد، مانند بخش شمال شرقی آمریکا در طول سال بارش های باران های معمولی را به طور مساوی در طول سال تجربه می نماید. آب و هوای فصول بهار، تابستان و پاییز همه بسیار مطلوب است. در زمستان کمی بارش برف و باران وجود دارد اما بیشتر زمستان های این بخش بسیار معتدل و کوتاه است. برای مثال ایالت فلوریدای جنوبی مانند کالیفرنیا، معمولاً در تمام سال از هوای بسیار خوبی برخوردار است.

6. آب و هوای جنوب غربی آمریکا (Southwest)

این بخش که شامل ایالاتی مانند آریزونا، نیومکزیکو، تگزاس، اوکلاهما و بخش های غربی آرکانزاس و لوئیزیانا می گردد گرم ترین و پر باران ترین منطقه کشور آمریکاست. آب و هوای این بخش به گونه ای است که باران های شدید همراه با طوفان، رعد و برق و گردبادهای گاه به گاه را تجربه می نماید. زمستان ها به طور کلی کوتاه هستند اما گاهی اوقات باراش باران های سرد نیز رخ می دهد. فصول بهار و پاییز بسیار طولانی و آب و هوا بسیار مطلوب است. هوای تابستان ها بسیار گرم است و در بیشتر روزها دمای هوا به بالای 100 درجه فارنهایت می رسد.

منبع: اینترنت

به "آب و هوای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید