استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه های شهری در خشت طلایی

به گزارش بروزترین وبلاگ، شهر: جمع آوری و آنالیز پروژه ها و طرح های اجرا شده در حوزه شهری می تواند بانک اطلاعاتی کاملی را در اختیار مدیران شهری قرار دهد تا با استفاده از آن برای شهرهای خود الگو برداری نمایند و این بانک اطلاعاتی می تواند به تمامی شهرها، از جمله شهر جهانی یزد که در فهرست میراث جهانی، به ثبت رسیده است، یاری کند.

استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه های شهری در خشت طلایی

جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در مصاحبه با خبرنگار شهر درباره تاثیر برگزاری رویدادهای بین المللی مانند خشت طلایی تهران در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری گفت: جمع آوری، آنالیز و داوری پروژه ها و طرح های حوزه شهری که به بهره برداری رسیده اند، می تواند بانک اطلاعاتی کاملی را در اختیار مدیران شهری قرار دهد تا با استفاده از آن برای شهرهای خود الگو برداری نمایند و نمونه های پیروز را به کار گیرند. عمدتا مسابقات و یا جوایز حوزه مدیریت شهری مربوط به پیشنهاد ایده ها و طرح ها هستند اما این جشنواره به پروژه هایی که به بهره برداری رسیده اند می پردازد و این بانک اطلاعاتی خوب می تواند به تمامی شهرها، از جمله شهر جهانی یزد که نخستین و تنها شهری است که در فهرست میراث جهانی، به ثبت رسیده است، یاری کند.

او درباره تجربه شهر یزد در حوزه شهر انسان محور اضافه کرد: یکی از دغدغه های ما از زمانی که بافت تاریخی یزد را در سال 1396 با مساحت 200 هکتار عرصه و در حدود700 هکتار حریم، به ثبت جهانی رساندیم، مساله تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی است که به لحاظ زیست محیطی، حضور گردشگران و هم مسائل تخریب بافت می تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

شهردار یزد ادامه داد: در شهر یزد، طرحی را دنبال می کنیم که در عین حال که زندگی در بافت ادامه دارد و اهرم های تشویقی، جهت زندگی درون بافت سنتی، همچنان به قوت خود باقی است، تردد خودروهایی را که از سوخت فسیلی استفاده می نمایند در داخل بافت، محدود یا به نوعی ممنوع کنیم که به وسیله کنترل های ترافیکی و نصب دوربین های ورودی و همچنین رایزنی های اجرا شده برای تهیه خودروهای برقی مناسب بافت، قابل پیگیری است. امیدواریم در آینده نزدیک، این پروژه به بهره برداری برسد و عملا در بافت سنتی یزد، فقط حضور پیاده و دوچرخه را ببینیم.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

به "استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه های شهری در خشت طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه های شهری در خشت طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید