اخبار اقتصادی

بحران زباله در گیلان و مازندران

مردم باید درباره حجم پسماند خود نسبت به گذشته حساس تر باشند. وقتی در بیشتر رستوران های گیلان، از ظروف یکبارمصرف استفاده می گردد، نشان می دهد هنوز حساسیتی درباره این موضوع بین مردم به وجود نیامده است.

13 تیر 1401

جابه جایی 300 هزار مسافر در نیمه اول تعطیلات نوروز در فرودگاه مهرآباد

میزان جابه جایی مسافران نوروزی در فرودگاه مهرآباد نسبت به سال گذشته رشد داشته و از ابتدای تعطیلات تا 5 فروردین 300 هزار مسافر ورودی و خروجی در این فرودگاه جابه جا شده اند .

11 تیر 1401

وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش قیمت را در محصولاتی خاص داریم که با یارانه ها جبران می شوند.

9 تیر 1401

نانوذرات در برابر پشه تب زرد موثر هستند

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات از جنس کربن می تواند برای مقابله با پشه زرد استفاده گردد، پشه ای که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد.

8 تیر 1401

احداث اولین قبر خورشیدی در ایران!

اولین سنگ قبر خورشیدی در جوار امام زاده علی صالح (ع) در ایلام احداث شده و با توجه به اینکه آرامستان در راستا زائران کربلا است در صورت ادامه دار بودن این عمل، می تواند مفید واقع شود و یک باقیات الصالحات برای متوفی باشد.

7 تیر 1401

ماجرای حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران، ماجرای حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 به کجا رسید؟

4 تیر 1401

دولت بایدن و نسخه جدید آمریکا علیه پناهجویان آمریکای لاتین

معاون رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود به دو کشور مکزیک و گواتمالا ، مسئله پناهجویان و مهاجرت را در اولویت حرفها و برنامه هایش قرار داد و در سخنانی خطاب به مردم گواتمالا و دیگر ساکنان آمریکای لاتین هشدار داد اگر قدم به خاک آمریکا بگذارند، بازگردانده...

5 تیر 1400

روسیه همواره به ارزش های معنوی و اخلاقی خود پایبند است

به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با بیان اینکه این کشور همواره به ارزش های معنوی و اخلاقی خود پایبند است عنوان داشت که بهتر است هیچ کشوری از هیچیک از خط قرمزهای روسیه عبور نکند.

2 تیر 1400

نمایندگان مجلس از طرح های توسعه ورزش همگانی استقبال می نمایند

مجتبی کرمی در مصاحبه با خبرنگاران به کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی مردم در دوران کرونا اشاره نمود و گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا شدت کم تحرکی افراد جامعه در کشور بسیار افزایش یافته و عواقب بسیار خطرناکی بر روی سیستم فیزیولوژیکی و روانی...

31 خرداد 1400

اُفت 6 هزار واحدی شاخص بورس، بازار همچنان قرمز پوش

خبرنگاران : امروز شاخص کل بورس با اُفت 6 هزار واحدی روی پله یک میلیون و 174 هزار واحدی قرار گرفت.

19 خرداد 1400

دستگیری عامل گروگانگیری پسر7 ساله

تهران (پانا) - جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم از دستگیری یک گروگانگیر در محله 13 آبان اطلاع داد.

12 خرداد 1400

موضوع لغو تحریم ها مشخص نشده است

نماینده روسیه در مذاکرات وین در سرانجام رایزنی با نمایندگان آمریکا، به تمایل هر دو طرف ایرانی و آمریکایی برای احیای کامل برجام اشاره نموده و گفت: البته هنوز مسائل زیادی پیش روی بوده و موضوع لغو تحریم ها نیز معین نشده است.

2 خرداد 1400

سیمرغ بهترین بازیگر پولی می رسد به ...!

سریال های شبکه نمایش خانگی به واسطه طولانی تر بودن به نسبت یک فیلم سینمایی و درنتیجه استفاده از بازیگران بیشتر، بهتر می توانند پذیرای بازیگران پولی باشند.

19 اردیبهشت 1400

15 بازی رایگان اندروید که همین حالا باید تجربه کنید

همه ما می دانیم که بازی های رایگان اندروید این روزها دیگر واقعا رایگان نیستند، اما اگر اندکی صبوری به خرج دهید، برخی از آن ها نزدیک ترین چیزی هستند که می توانید به یک بازی Free to Play حقیقی بیابید. بازی ها زمانی از حالت رایگان خارج می شوند که گیمرها عجله می...

13 اردیبهشت 1400

جلسه مهم برای دستمزد در شورای عالی کار

خبرنگاران: دومین جلسه معین حداقل دستمزد در شورای عالی از عصر امروز برگزار شده و طرفین وارد طرح پیشنهاد خود برای میزان افزایش حقوق شده اند.

12 اردیبهشت 1400

کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است

یک مقام ارشد دولت آمریکا اذعان کرد: کارزار فشار حداکثریِ ترامپ علیه ایران شکست خورده است.

2 اردیبهشت 1400

تکلیف سفرهای نوروزی معین شد، پروتکل های سختگیرانه برای شهرهای زرد و آبی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح آخرین شرایط بیماری کرونا در کشور و همچنین خوزستان، تصمیم اتخاذ شده برای تعطیلات و سفرهای نوروزی در جلسه امروز ستاد را خاطرنشان کرد.

1 اردیبهشت 1400

خبرنگاران دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز افتتاح شد

شیراز-خبرنگاران-بهمن ماه 98 شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد و یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 دبیرخانه این عنوان جهانی در شیراز آغاز به کار کرد.

30 فروردین 1400

کشش پایین سرمایه گذاران برای فراوری در مناطق آزاد

در 11 ماهه سال 1399 کمترین تعداد جواز تاسیس صادر شده با 129 فقره مربوط به مناطق آزاد و ویژه مالی بوده است. پس از آن کهگیلویه و بویر احمد با 159 فقره و بوشهر با 226 فقره قرار دارند که نشان دهنده تمایل کم تر سرمایه گذاری در بخش فراوری در مناطق آزاد است.

29 فروردین 1400

خبرنگاران تامین نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت شبکه های توزیع موازی

تهران- خبرنگاران- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی شرایط تامین و توزیع میوه ایام عید را مناسب توصیف کرد و بر ایجاد شبکه های توزیع موازی در راستای توزیع بهتر و جلوگیری از قاچاق به خارج از کشور تاکید کرد.

26 فروردین 1400
تعداد: (130)