اطلاعات جدیدی از گوشی&zwnjهای سری آیفون 13 اپل منتشر شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، اپل اواخر سال 2021 میلادی از گوشی های آیفون 13 رونمایی می نماید. بنابراین خیلی زود است بخواهیم در رابطه با آن ها حرفی بزنیم. با این حال به تازگی خبرهایی در رابطه با این گوشی ها منتشر شده، از جمله تاریخ عرضه، قابلیت تشخیص چهره و محتویات درون جعبه که در ادامه به آن می پردازیم.

اطلاعات جدیدی از گوشی&zwnjهای سری آیفون 13 اپل منتشر شد

گوشی های سری آیفون 13 می توانند متفاوت ترین آیفون هایی باشند که اپل طی این چند سال فراوری نموده. خبرها در این رابطه بسیار زیاد است، منتها بیشتر آن ها روی چیزهایی اتفاق نظر دارند که اگر قرار به اتفاق افتادن باشد، باید شاهد تغییراتی اساسی در شکل ظاهری آیفون های جدید باشیم.

اما فعلا چیزی که بیشتر از همه ذهن کاربران را به خود مشغول نموده، محتویات درون جعبه سری آیفون 13 خواهد بود. اگر شایعه های اخیر پیرامون این گوشی ها صحت داشته باشد، به نظر می رسد کاربر بعد از خرید آیفون 13، آن را درون یک پاکت نامه کاغذی تحویل خواهد گرفت! البته این فقط یک شوخی در رابطه با سیاست جدید اپل مبنی بر حذف هدفون و شارژر درون جعبه است که به نظر می رسد در سال بعد هم به همین شکل خواهد بود.

اپل مدعی شده بود برای حفظ سلامت محیط زیست، شارژر و هدفون را از درون جعبه آیفون 12 حذف می نماید تا جعبه ها از لحاظ اندازه کوچکتر از قبل شوند. بدین ترتیب اگر کاربری میخواهد گوشی را با شارژ سریع شارژ کند باید مبلغ 19 دلار را برای خرید شارژر اپل پرداخت کند. البته این در صورتی است که هدفون در اختیار داشته باشید چون در این صورت هزینه خرید آن هم به گوشی اضافه می گردد.

البته خود اپل اعتقاد دارد این کار در راستای حذف اثرات مخرب زیست محیطی انجام شده. شرکت کوپرتینویی میخواهد تا سال 2030، به صورت 100 درصد از فراوری کربن جلوگیری کند و معتقد است حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون با توجه به کاهش استخراج مواد مختلف از معادن، کاهش اندازه بسته بندی، کاهش گرمایش زمین و در نهایت کاهش کربن دی اکسید فراوریی در هنگام ساخت محصولات، برای حفظ محیط زیست خوب است.

  • آیا اپل واقعا برای نجات کره زمین شارژر آیفون را حذف نموده است؟

البته این نظر خود اپل و افراد خوش بین به مسأله است. عده زیادی معتقدند این کار هیچ هدفی جز دریافت سود بیشتر در پی نداشت. آن ها فکر می نمایند اگر کاربری قصد خرید هدفون یا شارژر را داشته باشد، باز هم انتشار کربن دی اکسید افزایش پیدا می نماید. با این حال این کار در نتیجه هر اقدامی که بوده، به نظر نمی رسد که تغییر کند و اپل آیفون 13 را هم بدون هدفون، شارژر و حتی شاید کابل راهی بازار کند.

البته حذف شارژر و هدفون از جعبه شاید مرتبط با نظرسنجی باشد که شرکت کوپرتینویی انجام داد. قبل از فراوری آیفون 12، این شرکت از کاربران در رابطه با میزان استفاده از شارژر درون جعبه آیفون ها پرسید. البته نمی دانیم نتیجه نظرسنجی چه بود اما آنچه که در واقعیت مشاهده کردیم، این بود که گویا کاربران در پاسخ به این پرسش اپل اعلام کردند استفاده زیادی از شارژر درون جعبه نمی نمایند.

حالا همان نظرسنجی مشابه با موضوعی متفاوت دوباره انجام شد و اپل از کاربران خواست نظر خود را در رابطه با میزان استفاده از کابل USB درون جعبه آیفون 12 با شرکت در میان بگذارند. این طور که به نظر می رسد آیفون های 13 حتی کابل USB را هم با خود به همراه نخواهند داشت و اگر هم کاربری تمایل به خرید آن دارد باید 19 دلار بپردازد.

در نظرسنجی دیگر، نظر کاربران در رابطه با تجربه ی استفاده از قابلیت تشخیص چهره پرسیده شد که در نتیجه آن، بسیاری از آن ها خواستار بازگشت تاچ آی دی بودند. خلاصه ای از دلیل عدم رضایت کاربران از تشخیص چهره را در زیر مشاهده می کنید.

  • مسائل امنیتی و حریم خصوصی
  • عملکرد کند
  • لزوم بلند کردن گوشی، نگاه به آن و سپس باز شدن قفل گوشی
  • تشخیص ندادن چهره کاربر در شرایط مختلف (نور کم، زاویه متفاوت، در حالت خوابیده، استفاده از عینک آفتابی)
  • علاقه بیشتر به تاچ آیدی
  • عملکرد ناپایدار
  • اپل با یاری این فناوری، ظرفیت باتری آیفون 13 را افزایش می دهد

به نظر می رسد این نظر بسیاری از کاربران باشد اما با این حال شاید در نهایت، تعداد کاربرانی که از این قابلیت رضایت دارند بیشتر باشد. هرچند حتی آن کاربران هم از تاچ آی دی محبوب استقبال خواهند کرد. چون در این صورت شرکت مجبور نخواهد شد بخش عظیمی از نمایشگر را برای تعبیه سنسورهای مربوط به این قابلیت اشغال کند و به راحتی یا سنسور اثرانگشت را با کلید پاور ادغام می نماید یا آن را زیر نمایشگر پنهان می نماید. درست مثل آیپد ایر که سنسور اثرانگشت با کلید پاور ادغام شده و در نتیجه بخش عظیم تری از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل می دهد.

بنابراین به نظر می رسد آیفون 13 هم راستا مشابهی را در پیش بگیرد. چرا که اکنون خبرگزاری های مختلفی بر این باورند که در سال 2021، اپل تغییرات عمده ای در طراحی ظاهری گوشی های خود پدید خواهد آورد. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها به سمت طراحی گوشی های تمام صفحه پیش می فرایند، بعید است اپل باز هم نماینده های خود را با چنین ناچ عظیمی روی نمایشگر راهی بازار کند. البته این امکان هم وجود دارد که برای جلب رضایت طرفین، هر دو قابلیت در این گوشی ها حضور داشته باشند. با این تفاوت که برای تشخیص چهره، مانند تصویر بالا، ناچ کوچکتری در نظر گرفته گردد.

علاوه بر این ها، به نظر می رسد خبر خوبی برای علاقه مندان به اپل هم وجود دارد. تحلیلگر نام آشنای اپل یعنی مینگ چی کو، به تازگی اعلام نموده آیفون 13 دیگر با تأخیر در رونمایی یا عرضه روبرو نخواهد شد و گوشی های این سری طبق سیاست پیشین اپل، در همان ماه سپتامبر رونمایی می شوند.

همان طور که می دانید، سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا، شرایط سختی برای همه شرکت ها بوجود آمد. از تأخیر در عرضه گوشی ها گرفته تا تعویق چندین ماهه عرضه آن ها و یا مسائلی در فروش. ولی امیدواریم به زودی این مشکل رفع گردد که در این صورت، اپل هم به سیاست سابق خود باز خواهد گشت.

  • چرا خرید گوشی های آیفون 12 منطقی نیست؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعات جدیدی از گوشی&zwnjهای سری آیفون 13 اپل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جدیدی از گوشی&zwnjهای سری آیفون 13 اپل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید