علم و تکنولوژی

رتبه اینترنت ایران در دنیا

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران از 25.19 مگابیت برثانیه در آذرماه به 22.42 مگابیت برثانیه در اسفندماه و ایران از جایگاه 70 در میان 138 کشور به رتبه 80 رسیده است.

10 تیر 1401

نانوذرات در برابر پشه تب زرد موثر هستند

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات از جنس کربن می تواند برای مقابله با پشه زرد استفاده گردد، پشه ای که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد.

8 تیر 1401

احداث اولین قبر خورشیدی در ایران!

اولین سنگ قبر خورشیدی در جوار امام زاده علی صالح (ع) در ایلام احداث شده و با توجه به اینکه آرامستان در راستا زائران کربلا است در صورت ادامه دار بودن این عمل، می تواند مفید واقع شود و یک باقیات الصالحات برای متوفی باشد.

7 تیر 1401

شعار سال موقعیت استثنایی در اختیار جامعه علمی قرار داد

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: انتصاب دکتر جواد محمدی به عنوان رئیس تازه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری شایسته تقدیر است زیرا ایشان شخصیت ملی هستند و می توانند مایه رشد...

2 تیر 1401

چگونه پسورد حساب گوگل خود را بازیابی کنیم؟

در صورتی که از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، به احتمال زیاد یک حساب گوگل نیز دارید. اکانت گوگل امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد که بسیاری از آن ها رایگان هستند. یکی از معروفترین خدمات آن، خدمات ایمیل گوگل یا همان Gmail است. آیا از حساب یا سرویس...

1 تیر 1401

رازیانه تنها نمایندگی فروش آنلاین بیمه رازی!

رازیانه به منظور سهولت خرید بیمه مسافرتی و حوادث انفرادی برای نمایندگان خود تخفیفات ویژه ای را اختصاص داد،

1 تیر 1401

اولین کارت گرافیک اینتل تابستان سال جاری راهی بازار می گردد

اینتل در زمینه عرضه کارت های گرافیک خود برنامه زمان بندی ارائه نموده است. بر اساس این زمان بندی، ابتدا کارت های گرافیک مختص سیستم های دسکتاپ راهی بازار چین می شوند و در زمینه پردازنده های گرافیکی لپ تاپ ها هم فعلا سامسونگ برای لپ تاپ های خود در کره جنوبی...

1 تیر 1401

چطور یاری کنیم خواهر و برادر ها روابط بهتری داشته باشند؟

بچه ها زیر 8 سال معمولاً مهارت مدیریت تعارض را ندارند. والدین و مربیان باید در این تعارض ها مداخله و به حل مشکلِ پیش آمده یاری نمایند نه آنکه به عنوان قاضی وارد عمل شوند و بین دو طرف داوری نمایند.

11 خرداد 1400

آیا آمریکا دارای آزادترین اینترنت است؟، نحوه استفاده از اینترنت، ملاک تشخیص صلاحیت سرپرست کودک آمریکایی

بعضی از ایرانی ها تصور می نمایند که قوانین نظارت بر فضای مجازی در ایران سختگیرانه است و حتی آمریکا را دارای اینترنت آزاد می دانند. در ایران، حتی تعیین نیست، چه شخصی با چه سنی و با چه جنیستی، از اینترنت استفاده می نماید، در کشورهای...

6 خرداد 1400

قیمت روز گوشی موبایل در 13 اردیبهشت

قیمت گوشی های موبایل موجود در بازار، مورخ 13 اردیبهشت را مشاهده می کنید.

1 خرداد 1400

دیپ فیک اعضای مجلس هلند را گول زد

یک فرد با استفاده از فناوری دیپ فیک هویت رئیس ستاد یکی از مخالفان دولت روسیه را جعل نموده و با نمایندگان مجلس هلند گفتگوی ویدئویی انجام داده است.

29 اردیبهشت 1400

پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله زده

تهران (پانا) - شبکه همراه اول در مناطق زلزله زده استان های بوشهر و فارس پایدار و نرمال است.

23 اردیبهشت 1400

آشنایی با ساز ارگ و انواع آن

خبرنگاران | سرویس فرهنگ و هنر - ارگ جزو ساز هایی است که تقریبا همه از کوچک و عظیم آن را می شناسند. شاید یکی از دلایل فراگیر شدن ساز ارگ این است که از این ساز در مجالس و عروسی ها به وفور استفاده می گردد. با ما همراه باشید تا با ساز ارگ و دیگر ویژگی های آن آشنا...

21 اردیبهشت 1400

تشخیص سریع تر کرونا با ابزار نانویی

پژوهشگران برای تشخیص سریع ویروس کرونا، با یاری نانوذرات طلا، ابزاری ساختند که می تواند با حساسیت بالا این ویروس را شناسایی کند.

18 اردیبهشت 1400

دانشگاه اراک فراخوان ثبت نام دانشجویان در نهمین جایزه بنیاد البرز را منتشر کرد

دانشگاه اراک در اطلاعیه ای از دانشجویان این دانشگاه برای شرکت در نهمین جایزه بنیاد البرز در بخش نخبگان دعوت کرد.

17 اردیبهشت 1400

15 بازی رایگان اندروید که همین حالا باید تجربه کنید

همه ما می دانیم که بازی های رایگان اندروید این روزها دیگر واقعا رایگان نیستند، اما اگر اندکی صبوری به خرج دهید، برخی از آن ها نزدیک ترین چیزی هستند که می توانید به یک بازی Free to Play حقیقی بیابید. بازی ها زمانی از حالت رایگان خارج می شوند که گیمرها عجله می...

13 اردیبهشت 1400

بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان انجام می گردد

خبرگزاری خبرنگاران- نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: در حال حاضر بیشترین انجام تست کرونای کشور با شیوه های متفاوت در استان خوزستان انجام می گردد.

8 اردیبهشت 1400

احتمال نامزدی عروس ترامپ در انتخابات سنا خبرنگاران

رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی از احتمال حضور عروسش در رقابت های انتخاباتی سنا در سال 2022 اطلاع داد.

6 اردیبهشت 1400

کشش پایین سرمایه گذاران برای فراوری در مناطق آزاد

در 11 ماهه سال 1399 کمترین تعداد جواز تاسیس صادر شده با 129 فقره مربوط به مناطق آزاد و ویژه مالی بوده است. پس از آن کهگیلویه و بویر احمد با 159 فقره و بوشهر با 226 فقره قرار دارند که نشان دهنده تمایل کم تر سرمایه گذاری در بخش فراوری در مناطق آزاد است.

29 فروردین 1400

ثبت نام 25585 نفر تا ساعت 18 روز ششم ثبت نام قطعی شد، 27 درصد ثبت نام ها تا کنون بصورت الکترونیکی انجام شد خبرنگاران

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 18 روز دوشنبه بیست و پنجم اسفند ماه، ثبت نام 25585 نفر از داوطلبان انتخابات شورا های شهر، نهایی شد.

20 فروردین 1400
تعداد: (103)