تأکید معاون اول رییس جمهور بر توسعه اقتصاد دریامحور

به گزارش بروزترین وبلاگ، استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان با معاون اول رییس جمهور دیدار و مصاحبه کردند.

تأکید معاون اول رییس جمهور بر توسعه اقتصاد دریامحور

به گزارش گروه سیاسی بروزترین وبلاگ، در جلسه استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان این استان با معاون اول رییس جمهور، فریدون همتی گزارشی از شرایط استان در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت: خدمات این دولت در استان هرمزگان قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست و بر اساس سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های اجرا شده، استان هرمزگان تا انتها دولت تدبیر و امید از نظر شاخص های توسعه به یکی از استان های برخوردار تبدیل خواهد شد.

در این نشست که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان هر کدام در سخنانی به بیان دغدغه ها و نیاز های اصلی استان پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به استان هرمزگان برای رفع محرومیت ها و مسایل استان شدند.

پرداخت حق آلایندگی ناشی از صنایع بزرگ استان، تکمیل بیمارستان 531 تختخوابی، حل مسائل روستا ها و مناطق محروم استان بخصوص بهسازی راه ها و دیگر مسائل و مسائل استان از جمله درخواست ها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بود.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با کارکرد ملی یاد کرد و گفت: استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی توسعه کشور است که تأثیرات آن در سطح ملی قابل مشاهده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود واحد های صنعتی و زیربنایی بزرگ در بندرعباس گفت: خوشبختانه واحد های صنعتی خوبی در بندر عباس ایجاد شده و آن را به یکی از نقاط مهم توسعه کشور تبدیل کرده است. البته باید دغدغه های زیست محیطی را در ایجاد واحد های صنعتی از ابتدا مدنظر قرار دهیم تا مردم از مزایای توسعه بهره مند شده و صنعتی شدن استان با آثار مخرب همراه نباشد.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده استان هرمزگان نظیر وجود دریا و بنادر در این استان گفت: اقتصاد دریامحور و فعال شدن رشته های مختلف مرتبط با دریا نظیر شیلات، صیادی، ساخت و تعمیرات کشتی و فعالیت های بندری می تواند زندگی و معیشت مردم استان را متحول کند که لازم است مسئولین استان اقتصاد دریامحور را به عنوان برنامه ای جدی در دستور کار خود قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه ای قرار گرفته است، گفت: یکی از برنامه های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت خام به منطقه جاسک است که می تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند. البته باید از اراضی محدوده این طرح ها مراقبت شود تا افراد سودجو نتوانند این اراضی را تصرف کرده و در تملک خود قرار دهند.

وی گفت: متأسفانه استان هرمزگان با وجود ظرفیت ها و مزیت های گسترده و وجود واحد های صنعتی بزرگ و زیربنایی، بخش هایی از این استان همواره به عنوان مناطق محروم کشور نام برده می شود و منطقه بشاگرد در این استان نیز از اوایل انقلاب اسلامی به عنوان منطقه ای محروم مطرح بوده است.

جهانگیری ادامه داد: البته کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت ها و توسعه خدمات زیربنایی کشور بخصوص در روستا ها کارنامه ای بی نظیر است و خدمات زیربنایی نظیر برق و گاز به اقصی نقاط کشور رسیده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواست ها و مطالبات نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس مبنی بر توسعه خدمات بهداشت و درمان و احداث بیمارستان و مراکز درمانی در این استان گفت: دولت در حد توان خود به توسعه خدمات درمانی و تکمیل و احداث بیمارستان در این استان کمک خواهد کرد تا امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم در این استان ارتقاء پیدا کند.

دکتر جهانگیری همچنین از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست بخشی از اعتبارات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی را به روستا های استان هرمزگان اختصاص دهد تا شاهد بهبود شرایط اشتغال و افزایش درآمد مردم در روستا های این استان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تأکید معاون اول رییس جمهور بر توسعه اقتصاد دریامحور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید معاون اول رییس جمهور بر توسعه اقتصاد دریامحور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید