خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به امکانات تشخیص کرونای انگلیسی شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تجهیز این دانشگاه به امکانات تشخیص ویروس کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: تا به امروز هیچ مورد مثبتی از این نوع ویروس جهش یافته در خراسان رضوی گزارش نشده است.

خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به امکانات تشخیص کرونای انگلیسی شد

دکتر محمدحسین بحرینی روز شنبه در جمع بروزترین وبلاگ اضافه نمود: پیش از این موارد مشکوک به کرونای انگلیسی برای تشخیص و آزمایش به تهران ارسال می شد که اکنون این قابلیت در استان خراسان رضوی فراهم شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز نمونه های مختلف از موارد مشکوک به کرونای انگلیسی از شهرهای این استان مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه هیچکدام مثبت نبوده و همه موارد از نوع کرونای چینی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون فقط چند استان در کشور قابلیت تشخیص کرونای انگلیسی را دارند.

وی همچنین در باره شرایط خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا اضافه نمود: گرچه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته های اخیر از شیب ملایم برخوردار بوده است اما این استان از این نظر جایگاه خوبی در کشور دارد.

بحرینی ادامه داد: استان خراسان رضوی از نظر کاهش موارد ابتلا پس از استانهای سیستان و بلوچستان، قم، بوشهر و هرمزگان در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

وی گفت: شرایط مشهد نیز از نظر شیوع کرونا در بین شهرهای استان خراسان رضوی به نسبت خوب است که یکی از دلایل آن رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می باشد در حالی که شرایط برخی شهرستانهای استان نظیر گناباد، کاشمر و سبزوار نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: در هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در خراسان رضوی هستیم اما تعداد بستری شده ها و مرگ و میر تغییر چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 104 نفر مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شدند که میانگین تعداد کل بستری شدگان در این استان 444 نفر و تعداد بستری شده ها در بخشهای مراقبتهای ویژه 141 نفر می باشد.

بحرینی با اشاره به کاهش تعداد نتایج مثبتآزمایشات سرپایی کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نتیجه آزمایش هشت درصد از مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مثبت شده در حالی که این میزان در اوج شیوع این ویروس 62 درصد بود.

وی اضافه نمود: اکنون روزانه 2 هزار و 500 آزمایش پی.سی.آر برای مراجعان سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود در حالی که این دانشگاه قابلیت انجام سه هزار و 500 آزمایش را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: محموله دوم واکسن کرونا نیز به زودی وارد استان می شود که سهم این دانشگاه هفت هزار دز است.

وی با بیان اینکه علائمی از حساسیت واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است گفت: از 470 دز واکسن کرونا که به کادر درمانی شاغل در بخشهای مراقبت های ویژه این دانشگاه تزریق شده فقط 11 نفر علائم تب و لرز داشتند که با داروهای مسکن بهبود یافتند.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 566 هزار و 81 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 68 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 59 هزار و 409 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز یک میلیون و 337 هزار و 877 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به امکانات تشخیص کرونای انگلیسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به امکانات تشخیص کرونای انگلیسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید