خبرنگاران علینژاد: ورزش را در سال سخت کرونا زنده نگه داشتیم

به گزارش بروزترین وبلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سال 99 سال دشواری در ابعاد مختلف برای مردم جهان بود. در حوزه ورزش نیز به طبع دیگر حوزه ها سال سختی را داشتیم ولی با همکاری جامعه ورزش و فدراسیون ها و اقداماتی که انجام شد، توانستیم ورزش را زنده نگه داریم.

خبرنگاران علینژاد: ورزش را در سال سخت کرونا زنده نگه داشتیم

مهدی علی نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی گفت: سال 99 سال دشواری در ابعاد مختلف برای مردم جهان بود. در حوزه ورزش نیز به طبع دیگر حوزه ها، سال سختی را داشتیم ولی با همکاری جامعه ورزش و فدراسیون ها و اقداماتی که انجام شد توانستیم ورزش را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: برگزاری 20 لیگ حرفه ای و همچنین برگزاری اردوهای مختلف از شهریورماه سال 99 نشان دهنده مدیریت خوب شرایط توسط مسوولین ورزشی در ایام کرونا بود. نمی توان از آسیبی که وارد شد، چشم پوشی کرد ولی با تعاملی که با وزارت کار داشتیم سعی کردیم وام هایی را به مشاغلی که آسیب دیدند، پرداخت کنیم. امیدواریم که در سال 1400 با اقداماتی که انجام می گردد، شاهد آسیب کمتری باشیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به نظر می رسد که رقابت های المپیک در موعد مقرر در توکیو برگزار می گردد و به همین خاطر فدراسیون های المپیکی توجه داشته باشند که آمادگی ورزشکاران در این ماه های باقی مانده حفظ و همچنین برای کسب سهمیه های باقی مانده نیز کوشش کافی گردد. ما باید در رشته هایی که باقی مانده و هنوز شانس کسب سهمیه داریم برنامه ریزی لازم را برای حضور در مسابقات پیش رو انجام دهیم.

علینژاد توضیح داد: صدور احکام دوره های مربیگری و داوری را با قبول مقام عالی وزارت به خود فدراسیون ها واگذار کردیم و تک امضا شد، ولی باید فدراسیون ها پیگیر باشند که احکام حتما در سامانه مبین ثبت گردد و کد رهگیری داشته باشند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه روزهای خاتمهی سال است، از روسای فدراسیون ها خواست که اگر برنامه اعزام برون مرزی دارند هرچه زودتر درخواست خود را به شورای برون مرزی تحویل بدهند.

همچنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم پویش نذر رهایی که به خاطر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده بود، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: در رسم و مرام پهلوانی یاری به مردم و دریافت دست افتادگان خیلی تاکید شده است. اگر پهلوان ها از گذشته در جامعه مورد توجه مردم بودند و به آنها احترام می گذاشتند یکی از مهم ترین دلایل آن مردم داری پهلوانان بود.

وی اضافه کرد: یکی از افتخارات جامعه ورزش همین رسم پهلوانی است. آنچه که جامعه ورزشی می توانند به آن افتخار نمایند تنها کسب مدال نیست بلکه از آن بالاتر حل مسائل و تواضع نسبت به مردم است. ورزش یعنی در خدمت تعالی انسان ها بودن و اینکه از این طریق به تعالی انسان ها یاری کنیم. منش پهلوانی از دل ورزش بیرون می آید.

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: اگر ورزش را فقط به مسابقات و برد و باخت خلاصه کنیم به ورزش ظلم کردیم. ورزش یعنی در خدمت تعالی انسان ها بودن و اینکه از این طریق به تعالی انسان ها یاری کنیم. منش پهلوانی از دل ورزش بیرون می آید

احمدی تاکید نمود: خدمت به انسان ها و توجه به مسائل آنها بخشی از ورزش است. خوشحالیم که جامعه ورزش ما همراه با افتخارآفرینی به مرام پهلوانی نیز توجه دارد. سال جاری سال سختی بود برای مردم ما به واسطه کرونا و مسائل مالی که به وجود آمد. جامعه ورزش از طریق پویش های مختلف به یاری مردم آمد. در سال 99 اگرچه فعالیت های ورزشی تا حدودی متوقف شد و خیلی از مسابقات برگزار نشد اما افتخارآفرینی را در جهت خدمت به مردم شاهد بودیم.

وی در خاتمه گفت: جای تقدیر و تشکر دارد از همه عزیزان و فدراسیون ها و ادارات کل که همراهی کردند و اسمشان را در این مراسم پرافتخار ثبت کردند. امیدوار هستیم که این راستا پرافتخار را با یاری همه جامعه ورزش ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران علینژاد: ورزش را در سال سخت کرونا زنده نگه داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علینژاد: ورزش را در سال سخت کرونا زنده نگه داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید