دیپ فیک اعضای مجلس هلند را گول زد

به گزارش بروزترین وبلاگ، یک فرد با استفاده از فناوری دیپ فیک هویت رئیس ستاد یکی از مخالفان دولت روسیه را جعل نموده و با نمایندگان مجلس هلند گفتگوی ویدئویی انجام داده است.

دیپ فیک اعضای مجلس هلند را گول زد

سیاستمداران هلندی به طور مستقیم با خطرات ویدئوهای دیپ فیک روبرو شدند.

دیپ فیک، یک فناوری جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از تصاویر و ویدئوهای دروغین اما واقع گرایانه ساخته می گردد.

طبق گزارش نشریه های NL Times و De Volkskrant اعضای کمیته امور خارجه مجلس این کشور فریب خوردند و با فردی کنفرانس ویدئویی برقرار کردند که با استفاده از فناوری دیپ فیک خود را لئونید ولکوف رئیس ستاد آلکسی ناوالنی (مخالف دولت رسمی روسیه) معرفی نموده بود.

نام این فرد هنوز فاش نشده اما به طور حتم این نخستین مورد سواستفاده او از فناوری دیپ فیک نبوده است. همین فرد با سیاستمداران لتونیایی و اوکراینی نیز تبادل نظر نموده و به مقامات سیاسی در استونی، لیتوانی و انگلیس نزدیک شده است.

مجلس هلند در بیانیه ای گفت درباره این تبادل نظری جعلی خشمگین است و از بروز چنین رویدادهایی در آینده جلوگیری می نمایند.

البته به نظر نمی رسد این تماس ویدئویی جعلی پیامدهای بلندمدتی داشته باشد. اما در هرحال نشان دهنده آسیب های احتمالی تبادل نظرهای دیپ فیکی با سیاستمداران است.

فرد جاعل ممکن است باعث شرمساری مقامات گردد، اما یک جاسوس وابسته به دولت خارجی می تواند سیاستمداران را فریب دهد تا تصمیم های اشتباه بگیرند.

بنابراین باید فرایندهای آنالیز سختگیرانه تری برای رصد موارد استفاده از دیپ فیک استفاده گردد.،ممهر

منبع: ایران آنلاین

به "دیپ فیک اعضای مجلس هلند را گول زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپ فیک اعضای مجلس هلند را گول زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید