روبات های ضدعفونی کننده به جنگ کرونا می فرایند

به گزارش بروزترین وبلاگ، در شرایط اخیر که ویروس کرونا در تمام دنیا سرک کشیده و افراد بسیاری به دلیل ابتلا به این ویروس خطرناک جان خود را از دست داده اند، استفاده از روبات ها می تواند راهکار خوبی برای انجام امور باشد. استفاده از روبات ها به عنوان یکی از زیرمجموعه های پزشکی از راه دور می تواند گسترش کروناویروس را در میان کادر درمان کاهش دهد. این کار علاوه بر کاهش احتیاج به استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک، ایمنی کسانی را که در بیمارستان کار می نمایند، افزایش می دهد و توانایی ادامه کار را برای آنها فراهم می نماید.

روبات های ضدعفونی کننده به جنگ کرونا می فرایند

گرچه شیوع بیماری کووید-19 از بسیاری جهات به افراد ضرر زده و به آنها آسیب رسانده است اما محرکی خوب برای دانشمندان برای توسعه فناوری هایی نظیر روبات های ضدعفونی کننده بود.

در این چند ماه که دنیا در تسخیر کووید-19 واقع شده است شرکت های فناوری مختلفی در سراسر دنیا به توسعه ابزارهای پیشرفته برای جلوگیری از شیوع این بیماری پرداخته اند. یکی از شرکت هایی که از زمان شیوع بیماری روبات های کارآمد و متنوعی توسعه داد شرکت توسعه دهنده روبات وستون روبات(Weston Robot) مستقر در سنگاپور بود.

این شرکت از زمان شیوع این بیماری در دنیا، ربات های مختلفی را طراحی نموده است که می توان به روبات های نظارتی جمع و جور با چرخ هایی که برای زمین های ناهموار طراحی شده اند، خودروهای خودران و حتی اسکلت های خارجی روباتیک اشاره نمود.

با بیشتر شدن شیوع این بیماری در دنیا، محققان شرکت وستون روبات تمرکز خود را بر روی یک مشکل مهم معطوف کردند و آن توسعه روبات های میکروب کش متحرک پیشرفته برای یاری به ضدعفونی کردن مکان های مختلف بود.

دکتر یانلیانگ ژانگ(Yanliang Zhang)، مدیرعامل و دانشمند ارشد وستون روبات گفت: ما از خود پرسیدیم، آیا می توانیم به این روبات ها چیزی همانند یک تفنگ اسپری برای پاشیدن مواد ضد عفونی کننده شیمیایی اضافه کنیم یا خیر؟ پس از آنالیز های اجرا شده به همراه محققان شرکتم به این نتیجه رسیدیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.

پس از تصمیم گیری، محققان این شرکت تنها طی 10 روز پیروز به توسعه دو روبات ضد عفونی کننده متحرک شدند که از یکی از آنها برای ضدعفونی مناطق عظیم مانند فرودگاه ها و مراکز خرید و از دیگری برای مکان های کوچکتر می توان استفاده نمود. محققان همچنین یک ایستگاه کنترل درجه حرارت متحرک نیز فراوری کردند.

روبات ضد عفونی کننده در فضای باز اساساً یک سمپاش متحرک است که می تواند یک مکان با مساحت چهار جریب فرنگی را با محلول ضد عفونی کننده، پاکسازی کند. جریب فرنگی یک واحد برای اندازه گیری مساحت زمین مورد استفاده در آمریکا و بریتانیاست. یک جریب فرنگی به طور سنتی با حدود 40 درصد یک هکتار برابر است.

در درون این روبات چراغ های فرابنفش و نقشه های حرکت اتوماتیک از پیش برنامه ریزی شده تعبیه شده که روبات از آنها برای حرکت و تمیز کردن محیط مورد نظر استفاده می نماید. تبدیل نمونه اولیه این روبات ها به نمونه کامل و محصول نهایی یک ماه به طول انجامید که وستون روبات این کار را با یاری شرکت Agile X که یک شرکت فراوری کننده روبات متحرک در چین است، انجام داد. این روبات ها در حال حاضر در سراسر دنیا مستقر شده اند.،مهر

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "روبات های ضدعفونی کننده به جنگ کرونا می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های ضدعفونی کننده به جنگ کرونا می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید