سلامتی و پزشکی

بحران زباله در گیلان و مازندران

مردم باید درباره حجم پسماند خود نسبت به گذشته حساس تر باشند. وقتی در بیشتر رستوران های گیلان، از ظروف یکبارمصرف استفاده می گردد، نشان می دهد هنوز حساسیتی درباره این موضوع بین مردم به وجود نیامده است.

13 تیر 1401

مهمترین تغییرات مرکب، ورنی، چسب و مواد مصرفی در بسته بندی مواد غذایی در سال 2022

مرکب، ورنی، چسب و مواد مصرفی در بسته بندی مواد غذایی از ملاحظات خاصی برخوردارند. شرکت مرکب سازی سان کمیکال که طیف متنوعی از انواع مرکب و وارنیش و افزودنی ها را فراوری می نماید، جزوه ای در باره مرکب و ورنیهای چاپ افست و ویژگیهای مرکب های قابل استفاده در...

13 تیر 1401

جزییات مسمومیت غذایی 42 دانشجوی تهرانی

رییس مرکز اورژانس تهران از مسمومیت 42 نفر در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد.

12 تیر 1401

وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش قیمت را در محصولاتی خاص داریم که با یارانه ها جبران می شوند.

9 تیر 1401

نانوذرات در برابر پشه تب زرد موثر هستند

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات از جنس کربن می تواند برای مقابله با پشه زرد استفاده گردد، پشه ای که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد.

8 تیر 1401

5 علامت پوستی که از عارضه قلبی خبر می دهند

پوست تان به عنوان بزرگترین اندام شما و تنها عضوی که از بیرون قابل مشاهده است پنجره ای به سوی سلامت کلی شماست. همان طور که استرس می تواند باعث ایجاد جوش و تشدید شرایطی مانند اگزما گردد علائم سایر مسائل سلامت داخلی نیز می توانند روی پوست شما ظاهر گردد. تماشا...

8 تیر 1401

نکات مهم مراقبت از پوست هنگام خانه تکانی

تهران (پانا) - مراقبت از پوست در خانه تکانی اهمیت زیادی دارد زیرا در این دوره پوست هم به علت سردی هوا و بعلاوه استفاده از مواد شوینده آسیب های زیادی می بیند.

4 تیر 1401

ماجرای حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران، ماجرای حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 به کجا رسید؟

4 تیر 1401

دکوراسیون کرم قهوه ای؛ انتخابی برای آرامش خاطر

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - آیا حین انتخاب رنگ دکوراسیون، کرم قهوه ای نخستین گزینه ای است که به ذهن شما می آید؟ دکوراسیون کرم قهوه ای همواره یکی از انتخاب های پرطرفدار بیشتر ایرانی ها بوده است. اما نداشتن آگاهی درباره نحوه انتخاب عناصر و چیدمان لوازم...

1 تیر 1400

نمایندگان مجلس از طرح های توسعه ورزش همگانی استقبال می نمایند

مجتبی کرمی در مصاحبه با خبرنگاران به کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی مردم در دوران کرونا اشاره نمود و گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا شدت کم تحرکی افراد جامعه در کشور بسیار افزایش یافته و عواقب بسیار خطرناکی بر روی سیستم فیزیولوژیکی و روانی...

31 خرداد 1400

این دارو اثرات واکسن کرونا را بی اثر می نماید

خبرنگاران : دانشمندان دانشگاه نیویورک، به دنبال مطالعه خود بر روی چند بیمار دریافتند مصرف متوترکسات مانع پاسخ ایمنی مناسب به واکسن کرونا می گردد.

29 خرداد 1400

مراسم شب های قدر را با استفاده از فضای مجازی و تلویزیون و به دور از جمعیت برگزار کنید

خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم روزه دار و مومنان توصیه کرد که در شرایط شیوع ویروس کرونا، شب های قدر را تا حد امکان در منزل بمانند و مراسم را با استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برگزار کنند.

28 خرداد 1400

آمار کرونا در ایران امروز یکشنبه 2 خرداد 1400؛ فوت 216 نفر و شناسایی 8631 بیمار دیگر

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 216 بیمار کووید 19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

22 خرداد 1400

الزامات روزه داری بی خطر برای مصرف کنندگان دارو در ایام کرونایی

خبرنگاران/مازندران هر سال با فرارسیدن ماه رمضان نکاتی آموزشی درباره اصول تغذیه به ویژه برای افراد دارای بعضی بیماری های زمینه ای و افرادی که دارو مصرف می نمایند مطرح می گردد تا بدون آسیب دیدن سیستم ایمنی بدن در طول این ماه، با رعایت اصول درست تغذیه و...

21 خرداد 1400

دستگیری عامل گروگانگیری پسر7 ساله

تهران (پانا) - جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم از دستگیری یک گروگانگیر در محله 13 آبان اطلاع داد.

12 خرداد 1400

چطور یاری کنیم خواهر و برادر ها روابط بهتری داشته باشند؟

بچه ها زیر 8 سال معمولاً مهارت مدیریت تعارض را ندارند. والدین و مربیان باید در این تعارض ها مداخله و به حل مشکلِ پیش آمده یاری نمایند نه آنکه به عنوان قاضی وارد عمل شوند و بین دو طرف داوری نمایند.

11 خرداد 1400

کرونا در ایران، 454 بیمار دیگر قربانی شدند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اظهار داشت.

11 خرداد 1400

کرونا، در صورت ادامه شرایط با همین منوال مدت زیادی با ما خواهد بود

خبرنگاران/آذربایجان شرقی یک متخصص بیماری های عفونی گفت: با توجه به تجربه های به دست آمده از رفتار ویروس طی یکسال اخیر و آمار صعودی و همچنین ایجاد موج های جدید با هربار کاهش در محدودیت ها، می توان پیش بینی کرد که با ادامه شرایط با همین روال، ویروس مدت های...

8 خرداد 1400

ملاقات خانوادگی مرگبار پس از افطار در جاده سلامت بیرجند

خبرنگاران/خراسان جنوبی جاده سلامت بیرجند شب های ماه مبارک رمضان به جولانگاهی برای مرگ در پیاده روی های کرونایی تبدیل شده و اکنون دیگر نامش سلامت نیست.

4 خرداد 1400

یکی از مدیران فدراسیون در بیمارستان بستری شد

منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از هفته گذشته به علت ابتلا به ویروس کرونا، راهی قرنطینه خانگی شد. او در این مدت، زمان درمان این بیماری، امور مربوط به دبیرکلی را تا جای ممکن انجام داد اما از حدود روز قبل شرایط او تا حدودی نامساعد شده است.

28 اردیبهشت 1400
تعداد: (146)