طراحی کارت ویزیت

به گزارش بروزترین وبلاگ، طراحی کارت ویزیت باعث بالا رفتن پرستیژ کاری شما می شود. داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای همیشه یکی از دغدغه های افراد متخصص و خاص در شرکت ها بوده است. هرچقدر طراحی این کارت ویزیت ها حرفه ای تر انجام شود میتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کرده و نگاه بسیاری را جلب خود کند. همانطور که می دانید طراحی کارت ویزیت آنلاین نمیتواند خواسته بسیاری از این افراد حرفه ای را جلب کند چون میدانند کا را باید به متخصصان امر سپرد. طراحان کارت ویزیت در مجموعه ما بصورت تخصصی آماده ارائه بهترین طرح های کارت ویزیت نسبت به تخصص شما، برای شما هستند.

طراحی کارت ویزیت

طراحی بوسیله نرم افزارهای گرافیک انجام می شود. طراحی کارت ویزیت شما یکی از مهمترین عوامل در ایجاد ارتباط با دیگر همکارانتان است. هرچقدر طراحی کارت ویزیت حرفه ای تر باشد میتواند تاثیر بسزایی روی مخاطب خود بگذارید . طراحی کارت ویزیت آنلاین یکی از ابزاری است که امروزه بسکمک از سایت ها در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. طراحی و چاپ کارت ویزیت یکی از مهمترین عواملی است که اگر ایده ای در تولیدش باشد می تواند چشم های دیگران را به کارت ویزیت شما ذخیره کند.

بیشنر بخوانید : 10 چاپخانه برتر چاپ کارت ویزیت در ایران کجاست ؟

طراحی کارت ویزیت از کجا شروع می شود؟

کارت ویزیت راحت ترین ابزار بازاریابی و تبلیغات از جهت سهولت جابجایی و جمع و جور بودن به حساب می آید. کارت ویزیت ها براحتی در جیب کت و کاپشن و شلوار و کیف پول و در داخل کشوی میز و کیف مدارک جا می گیرند. طراحی کردن یک کارت ویزیت قبل از چاپ آن میتواند بسکمک از اقدامات بازاریابی ما را تحت الشعاع خود قرار دهد؛ بدینصورت که باید در کنار تخصص در کارمان کارت ویزیتی حرفه ای طراحی و چاپ کرده باشیم که به مخاطبان خود عرضه کنیم. حساب کنید که فردی هر چقدر که متخصص که در کارش متخصص باشد ولی کارت ویزیتی ضعیف برای ارائه داشته باشد و شما در کنار تعریفی که از او می شود کارت ویزیت ضعیف او را ببینید چه حالتی پیدا می کنید؟

طراحی کارت ویزیت اغلب به چه صورت انجام می شود؟

طراحی کارت ویزیت اغلب با نرم افزار های گرافیکی از جمله کورل ، فتوشاپ و ایلیستریتور انجام پذیر است اما استفاده از ابزار یکی از ارکان پیروزیت در طراحی کارت ویزیت است و میتوان طراح کارت ویزیت و ایده ای که در سر دارد را یک از عوامل اصلی پیروزیت در طراحی یک کارت ویزیت پیروز دانست. طراحی کارت ویزیت نسبت به شغل و کسب و کار هر فرد متفاوت است و باید دقت شود رنگ ها و نوشته ها و علائم گرافیک نسبت به آن کسب و کار به درستی انتخاب شود..

باید در انتخاب کد های رنگی توجه داشت و از مود CMYK برای کارهایی که قرار است با چاپ افست چاپ شوند استفاده کرد. در ضمنً رزولوشن فایلی که طراحی می شود باید 300 dpi قرار بگیرد و در آخر از خروجی jpg استفاده شود .در ضمنً باید متذکر شویم که برای برش کارت ویزیت از هر طرف حدوده 5 میلیمتر باید فاصله قرار بگیرد تا نوشته ها و علائم و عکس های مهم در آخر که برش می خورند توسط تیغ برش، برش داده نشوند.

بیشنر بخوانید : کارت ویزیت چیست؟

نکاتی مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

  • در طراحی و چاپ کارت ویزیت لوگوی خویش را بعنوان یک عنصر مهم به کار گیری نمایید چراکه وسیع ترین عنصر در کارت ویزیت است .
  • طراحی کارت ویزیت را ساده انجام دهید و المان های روی آن را خیلی بولد و با رنگ های مختلف طراحی نکنید .
  • در طراحی کارت ویزیت باید سایز فونت مناسب باشد که بعد از چاپ کارت ویزیت براحتی خوانده شود .
  • در طراحی کارت ویزیت حتما از یک یا دورنگ اصلی استفاده کنید .
  • کارت ویزیت هایی که از افراد مختلف میگیرید حتما مشاهده کنید و اطلاعات افراد و داده های آن را پس از بررسی به ذهن بسپارید . اگر خوب بود شما هم در طراحی و چاپ کارت ویزیت خود از آن ها استفاده کنید .
  • نسبت به سلیقه مشتری روکش روی کارت ویزیت (سلفون یا لمینت) را به آن ها پیشنهاد دهید و در آخر تجریه خود را لحاظ کنید .
  • کارت ویزیت جزء طرح بازاریابی کمپانی شماست، از این رو، کارتی را پباده سازی و چاپ نمایید تا نمایان گر کمپانی شما به مخاطب شما باشد. کارت ویزیت خوب و عالی به تنهایی نمیتواند شرکت شما را به مشتریان معرفی کند و کارت ویزیت باید در کنار معرفی که شما انجام میدهد، بازاریابی شرکت شما را انجام دهد . انتخاب درست طرح کارت ویزیت و نوع و جنس کارت ویزیت نمایانگر سلیقه شرکت شماست .
  • در شرایطی که کار شما در بازار لوازم بازی و بازی های خردسالان باشد، باید در طراحی کارت ویزیت خود از رنگ هایی که مناسب سن بچه ها است استفاده کنید. در صورتی که مشاور کسب و کار هستید باید در طراحی و چاپ کارت ویزیت خود از رنگ هایی که باعث اعتماد در مشتریان می شود استفاده کنید.

سایز کارت ویزیت در طراحی چقدر باید باشد ؟

کارت ویزیت از مهمترین ابزار برای بازاریابی به شمار می رود که طراحی آن ارتباط مستقیم با اهداف یک شرکت دارد . طراحی اغلب کارت ویزیت ها به وسیله نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلیستریتور از شرکت ادوبی و کورل دراو انجام می شود. این که کدام نرم افزار سریعتر کار میکند یا کدام نرم افزار برای طراحی کارت ویزیت بهتر هست بستگی مستقیم به طراح دارد و در کارت ویزیت هایی که در طراحی آنها از عکس استفاده می شود از نرم افزار فتوشاپ، و در کارت ویزیت هایی که بیشتر خط و نوشته است از نرم افزار کورل و ایلیستریتور استفاده می شود.

در طراحی کارت ویزیت باید به نکاتی که مربوط به سایزهای استادندارد کارت ویزیت می شود، توجه ویژه ای کرد، مثلا در کارت ویزیت های سلفون مات یا براق معمولی سایز کارت ویزیت 4.8 در 8.5 سانتی متر می باشد که از هر طرف حدوده 4 میلیمتر برای احتیاط از اینکه نوشته ها و علائم مهم درون برش نرود خالی گذاشته می شود؛ از دیگر سایزهایی که در طراحی کارت ویزیت کاربرد دارند میتوان به سایزهای 9 در 6 سانتی متر اشاره نمود که اغلب برای کارت ویزیت لمینت مات و براق و سلفون های بزرگ و دورگرد کاربرد دارند . از دیگر سایزها، میتوان به کارت ویزیت مربع در سایزهای 5.5 در 5.5 سانتی متر موجود می باشد اشاره نمود.

بیشتر بخوانید : 10 بهترین چاپخانه کاتالوگ در ایران کجاست؟

رزولوشن کارت ویزیت در طراحی چقدر باید باشد؟

در طراحی کارت ویزیت یکی از نکات مهمی که رعایت کردن آن خیلی مهم و حیاتی است استفاده درست از المان ها و رنگ ها و نوشته ها است. بصورتی که هر کسب و کار باید رنگ و المان خاص خودش را داشته باشد. برای همین میگویند که هر طراح باید رنگ ها و المان های مربوط به آن کسب و کار را بخوبی شناخته و از المان ها و رنگ ها در جای درست استفاده کند.

یکی دیگر از اصولی که یک طراح کارت ویزیت باید به خوبی آن را بشناسد رزولوشن هر کارت ویزیت برای چاپ است. رزولوشن به تعداد نقاطی که یک چاپگر میتواند در واحد طول بر روی کاغذ چاپ کند و در کیفیت چاپ مؤثر میباشد گفته می شود. تعداد این نقاط در واحد طول، قدرت تفکیک چاپگر را معین میکند .

رزولوشن انتخابی برای چاپ کارت ویزیت 300DPI باید باشد و باید طراح توجه داشته باشد که رزولوشن کمتر از این کیفیت کار را پایینتر اورده و بالاتر از این تاثیری روی کارت ویزیت نخواهد داشت.

برای طراحی کارت ویزیت باید توجه شود که از مود CMYK استفاده شود . بعضی طراحان به علت کمبود تجربه از مود RGB استفاده می کنند که باید تذکر لازم را در این زمینه بهشون بدیم که این کار باعث میشود که رنگ های شما در چاپ تغییرات بسکمک کند چون رنگ RGB رنگ نور و مانتیور است. اگر بخواهیم توضیحی کوچیکی بدهیم همین که RGB از ترکیب سه رنگ سبز و آبی و قرمز تشکیل شده است و رنگ سفید با ترکیب این سه رنگ درمی آید.

شاید در نگاه اول و در مانیتور رنگ های قشنگی بتوان با این سه رنگ ساخت ولی عمده کاره این سه رنگ فقط رنگ هایی است که در تلویزیون ها و مانیتورها شاهد خواهیم بود و اگر از این سه رنگ برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید شاهد خواهید بود که رنگ در طراحی شما با رنگ چاپ شده شما هیچ همخوانی ندارد. سیستم RGB بر اساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

طراحی کارت ویزیت نسبت به شغل و کسب و کار هر فرد متفاوت است و باید دقت شود رنگ ها و نوشته ها و علائم گرافیک نسبت به ان کسب و کار به درستی انتخاب شود. اگر بخواهیم طراحی کارت ویزیتی را انجام دهیم حتما باید از جنس و اندازه آن و فایل های اضافی که همراه آن برای چاپ باید حاضر کنیم اطلاع داشته باشیم. از انواع طراحی کارت ویزیت ها می توان به طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته ، طراحی کارت ویزیت لمینیت مات و براق ، طراحی کارت ویزیت سلفون موضعی، سلفون مات مخملی و آهنربایی و مخملی و طراحی کارت ویزیت کتان آلمان اشاره نمود که در زیر درمورد هر یک از آن ها و روش طراحی آن ها نکاتی را خدمت شما دوستان عزیز عرض خواهیم کرد.

بیشتر بخونید : بهترین مرکز چاپ تراکت ایران کجاست ؟

طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های لمینیت برجسته 6 در 9 سانتی متر می باشد و در موقع طراحی باید لایه کارت ویزیت برجسته بصورت فایل تک رنگ مشکی جدا طراحی و به چاپخانه داده شود. این نوع کارت ها در روی خود لایه ای که از جنس یووی هست دارند که این لایه همان برجستگی روی کار محسوب می شود. کارت ویزیت لمینیت برجسته پس از چاپ و لمینیت به وسیله قالب های مخصوص بصورت دورگرد در میایند.

طراحی کارت ویزیت لمینت مات و براق چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های لمینیت مات و براق مانند کارت ویزیت لمینیت برجسته 6 در 9 سانتی متر می باشد با این تفاوت که دیگر نیازی به فایل یووی وجود ندارد و فقط باید فاصله ها از اطاف برای زیر برش نرفتن نوشته ها رعایت شود و کارت ویزیت لمینیت مات و براق بصورت دورگرد می باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین شرکت طراحی لوگو ایران کجاست ؟

طراحی کارت ویزیت سلفون مات و براق چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت های سلفون مات و براق معمولی 8.5 در 4.8 سانتی متر می باشد و سایز بزرگتر آن که بصورت دورگرد هم میباشد و به کارت ویزیت سلفون مات و براق دورگرد معروف است ، 6 در 9 سانتی متر می باشد . در این کارت ویزیت ها لایه ای سلفون بر روی کارت ویزت هایی که با کاغذ گلاسه 300 گرمی چاپ شده اند کشیده می شود. اگر روی این کارت ویزیت ها لایه ای از یووی که بصورت برجسته بیاید به آن کارت ویزیت سلفون موضعی گفته میشود. نوع دیگری از کارت ویزیت های سلفون به کارت ویزیت سلفون مخملی معروف هستند. در روی این کارت ویزیت ها پس از چاپ لایه ای از سلفون که از جنس نانو است کشیده میشود و باعث لطافت و نرمی روی کارت ویزیت میشود . اغلب این کارت ویزیت ها در سایز 6 در 9 سانتی متر چاپ می شوند و دارای گوشه های گرد می باشند.

طراحی کارت ویزیت آهنربایی چگونه باید انجام شود؟

این کارت ها از طراحی بخصوصی برخوردار نیستند و طراحی آنها شبیه کارت ویزیتی های لمینیت مات یا براق انجام می شود این کارت ویزیت ها اغلب برای جاهایی که به مخاطبان خود شماره اشتراک میدهند کاربرد دارند . این کارت ویزیت ها بصورت یکرو طراحی میشوند و یکرو آنها بصورت آهنربا بر روی اجسام فلزی چسبانده می شوند.این کارتها اغلب برای رستوران ها و آژانس ها برای اشتراک دادن به مخاطبانشان استفاده می شود.

بیشتر بخونید : بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کجاست ؟

طراحی کارت ویزیت کتان و کارت ویزیت سوسماری چگونه انجام می شود؟

سایز طراحی کارت ویزیت کتان بسیار شبیه کارت ویزیت سلفون مات و براق و 4.8 در 8.5 سانتی متر می باشد . این کارت ویزیت بصورت کاغذ بافت دار می باشند و زیبایی خاص خودشان را دارند از این نوع کاغذهای بافت دار می توان با کاغذهای فابریانو هم اشاره نمود که کیفیت و زیبایی و تنوع بیشتری نسبت به کاغذ کتان معمولی برخوردار است و قیمت بالاتری هم دارد و به کارت ویزیت فابریانو هم معروف است.

اگر بر روی کارت ویزیت ها سلفون طرح دار یا بافت دار بکشیم آن کارت ویزیت به کارت ویزیت سوسماری معروف است .کارت ویزیت سوسماری هم سایز کارت ویزیت کتان را دارد می باشد و در تیراژ معمول 1000 عدد چاپ می شود.

نکات مهمی که باید برای طراحی یک کارت ویزیت حتما باید به آنها توجه کرد :

تا انجا که امکان دارد از حاشیه در طراحی کارت ویزیت های خود استفاده نکنید. به دلیل اینکه کارت شما در موقع برش کناره کارت های دیگر برش میخورد امکان دارد از هر طرف به اندازه مساوی برش نخورد و امکان خطا و فاصله از کناره های کارت تا حاشیه یکسان نباشد.

سعی کنید از رنگ هایی که همخوانی و توازنی خوبی کناره هم دارند در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید تا راحت تر بتونید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید . امروزه رنگ ها بازگو کننده کیفیت برندینگ شما هستند.

تا انجا که میتوانید از فونت های خوانا با اندازه و سایز استاندارد برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید. اگر در سایز انتخابی و خوانایی کارت خود شک دارید پیشنهاد میشود حتما پس از طراحی از کارت ویزیت یک پرینت معمولی گرفته و خوانایی آن را توسط افراد عام تست بفرمایید و بعد اقدام به چاپ کارت ویزیت در تیراژ نمایید .

در طراحی کارت ویزیت باید یک مورد خیلی مهم را در نظر داشت و آن هم فضاهای خالی تر در دو طرف کارت که به عنوان دستگیره استفاده میشود . که در زمان رد و بدل کردن کارت قسمت های اصلی کارت در زیر دست اشخاص مخفی شود و کل کارت و کل مفاهیم مورد نظر در یک نگاه دیده شود .

کارت های ویزیت معمولاً دو مورد هستند :

کارت های اداری : این کارت ها بصورت ثابت و برای همه افرادی که دریک شرکت یا موسسه کار میکنند طراحی و چاپ می شود. هدف در طراحی و چاپ این کارت ها معرفی شرکت است. در طراحی این کارت ها اغلب به معرفی شرکت و خدمات آن و آرم و نشانی پرداخته می شود.

کارتهای شخصی : معمولاً اطلاعاتی از قبیل آدرس، اسم و فامیل و فعالیت و خدمات، شماره تلفن و گاهی اوقات سایت هم آورده میشود و اگر دارای آرم باشد از آرم مورد نظر در کارت ویزیت حتماً استفاده میشود.

مهم ترین نکاتی که باید در طراحی برای چاپ کارت ویزیت به آن توجه ویژه ای کرد:

  • نکته مهم دیگر در طراحی کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت ترجیحا دارای زمینه سفید و باید دارای خوانی زیاد باشد و در مورد استفاده از تصاویر و رنگ باید نظر طراح را نیز جویا شد و یک کارت نباید آنقدر شلوغ باشد که اصل موضوع و فونت های به کار رفته خوانده نشود .
  • برای چاپ کارت ویزیت مانند چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور عموماً از چاپ افست (4رنگ) و چاپ دیجیتال و کمتر از همه از چاپ سیلک استفاده می کنند و معمولاً بر روی مقواهای مختلف اعم از گلاسه ، مات استفاده میشود .
  • نوع طراحی کارت ویزیت بستگی به موضوع شغل، براق، مقواهای بافت دار، پلاستیک های فشرده و پرس شده چاپ میشود و بسته به نوع فعالیت گاهی اوقات از مقواهای گرم پایین نیز استفاده میشود. ولی عموماً کارتهای اداری دارای روکش سلفون می باشند .
  • اندازه کارت ویزیت های عمومی 4.8 در 8.5 سانتی متر می باشد و رزولوشن آن 300 دی پی ای می باشد؛ همچنین برای استفاده از رنگهای مختلف باید دقت کرد زیرا بعضی از رنگها مانند بنفش و سرمه ای در چاپ ممکن به رنگ دلخواه در نیایند .
  • همچنین در طراحی کارت های ویزیت با جنس کتان یا سلفون مات باید در انتخاب رنگ دقت بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید : 10 بهترین چاپخانه بروشور در ایران کجاست؟

فایل نهایی کارت ویزیت برای چاپ باید با چه پسوندی باشد؟

پس از اتمام طراحی و رعایت تمام قوانین مربوط به طراحی یک کارت ویزیت با سایز استاندارد که در بالا گفتید، حالا نوبت میرسد به ذخیره فایل نهایی کارت ویزیت و فرستادن کار به چاپخونه برای چاپ کارت ویزیت. پس از طی مراحل بالا از کارت فایل خروجی JPG گرفته و سایز و رزولوشن استاندارد را چک کرده و در آخر اسم کارت ویزیت را انتخاب و کار را سیو میکنیم، به همین راحتی …

در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا هست پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ کارت ویزیت ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ کارت ویزیت ایران در سال 99 میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفه جویی کنید. ما در مقاله 10 مرکز برتر چاپ کارت ویزیت ایران به معرفی 10 چاپخانه برتر ایران در زمینه کارت ویزیت پرداخته ایم .

⭐ کارت ویزیت چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن کارت ویزیت را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. دراین مقاله ما به شما میگوییم کارت ویزیت چیست ؟ و بررسی تخصصی مهمترین آداب کارت ویزیت دادن را با شما پیش می بریم.

⭐ بدترین طراح کارت ویزیت ایران کیست ؟

بدترین طراح کارت ویزیت کسی است که به قوانین طراحی کارت ویزیت آشنا نباشد. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین قوانین طراحی کارت ویزیت که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان میشود، خواهیم پرداخت .

منبع: مجله چاپخونه

به "طراحی کارت ویزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کارت ویزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید