قرنطینه توسط بعضی شکسته شده و در سواحل خلیج فارس گشت می زنند

به گزارش بروزترین وبلاگ، باوجود آن که گفته می گردد شیوع ویروس کرونا و لغو سفرهای نوروزی به تاسیسات گردشگری استان هرمزگان 122 میلیارد تومان خسارت وارد نموده اما همچنان از فعالیت مراکز اقامتی این استان جلوگیری می گردد و تنها دو هتل به منظور ارائه خدمات به پرسنل و کارمندان کارخانه های تولیدی و پالایشگاه ها و ماموریت های اداری فعال هستند. در این میان باتوجه به ورود به سومین ماه شیوع ویروس کرونا در ایران و شروع اردیبهشت ماه، بعضی از ماندن در خانه خسته شده اند، قرنطینه را شکسته و به گشت و گذار در سواحل خلیج فارس می پرازند.

قرنطینه توسط بعضی شکسته شده و در سواحل خلیج فارس گشت می زنند

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به آن که در این استان پیروز شدند شیوع ویروس کرونا را تا حدودی مدیریت نمایند، درخصوص حضور گردشگران در سواحل و مناطق خوش آب وهوای این استان، گفت: هرچند ممکن است در کنار سواحل و مناطق خوش آب و هوای استان شاهد حضور تعدادی از گردشگران باشیم اما تعداد آن ها به گونه ای نیست که عنوان می گردد. درعین حال آن ها اجازه برپایی چادر یا کمپ زدن را ندارند.

او ادامه داد: استان هرمزگان یک استان مهمان پذیر است اما سعی شده تا از حضور تورهای گردشگری در استان جلوگیری گردد. درواقع می توان گفت اگر تعدادی از افراد در سواحل و جنگل ها و سایر مناطق گردشگری استان دیده می شوند، گردشگران انفرادی هستند. با این وجود ساحل سورو را بسته اند و از تجمع افراد جلوگیری می گردد. درواقع می توان گفت تجمع در سواحل اتفاق نمی افتد و فقط به طور اتفاقی تعدادی از افراد در کنار سواحل هستند.

برومند توضیح داد: بعضی از رانندگان که به بندر می آید و مسافرکش ها از سایر استان ها به این مکان می آیند و ممکن است برای استراحت در کنار ساحل بمانند اما قطعا در قالب تور و برنامه های گردشگری نیست. ضمن آن که نمی توانیم جلوی تردد مردم را بگیریم. در بندرعباس و سایر بنادر به گونه ای ست که نمی توان افراد بومی منطقه را از سایر مناطق تشخیص داد. ممکن است افراد بومی نیز برای گذران زمان یا حتا انجام کارهای روزمره به ساحل بیایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اعلام نمود: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز توسط اماکن آنالیز و پلمپ می گردد و تردد مسافران نیز کاملا کنترل می گردد.

او درخصوص شرایط جزایر هرمزگان نیز گفت: راه های ورود و خروج این جزایر به روی غیر از افراد بومی و ساکنان بسته است. هرچند در روزهای نخست شیوع کرونا ممکن است سختگیری ها در جزایر کمتر بوده باشد اما بر اثر فشار افکار عمومی، سختگیری ها بیشتر شد. اکنون نیز پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد.

ایلنا

منبع: گردشبان

به "قرنطینه توسط بعضی شکسته شده و در سواحل خلیج فارس گشت می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه توسط بعضی شکسته شده و در سواحل خلیج فارس گشت می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید