مقالات گردشگری

بحران زباله در گیلان و مازندران

مردم باید درباره حجم پسماند خود نسبت به گذشته حساس تر باشند. وقتی در بیشتر رستوران های گیلان، از ظروف یکبارمصرف استفاده می گردد، نشان می دهد هنوز حساسیتی درباره این موضوع بین مردم به وجود نیامده است.

13 تیر 1401

جابه جایی 300 هزار مسافر در نیمه اول تعطیلات نوروز در فرودگاه مهرآباد

میزان جابه جایی مسافران نوروزی در فرودگاه مهرآباد نسبت به سال گذشته رشد داشته و از ابتدای تعطیلات تا 5 فروردین 300 هزار مسافر ورودی و خروجی در این فرودگاه جابه جا شده اند .

11 تیر 1401

مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت

ایرنا/ براساس گزارش های منتشر شده، مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت.

11 تیر 1401

نانوذرات در برابر پشه تب زرد موثر هستند

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات از جنس کربن می تواند برای مقابله با پشه زرد استفاده گردد، پشه ای که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد.

8 تیر 1401

فروش 8 میلیاردی صنایع دستی خراسان رضوی در نوروز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از فروش هشت میلیارد و 750 میلیون تومانی صنایع دستی و سوغات در استان طی ایام نوروز خبر داد.

3 تیر 1401

رازیانه تنها نمایندگی فروش آنلاین بیمه رازی!

رازیانه به منظور سهولت خرید بیمه مسافرتی و حوادث انفرادی برای نمایندگان خود تخفیفات ویژه ای را اختصاص داد،

1 تیر 1401

دولت بایدن و نسخه جدید آمریکا علیه پناهجویان آمریکای لاتین

معاون رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود به دو کشور مکزیک و گواتمالا ، مسئله پناهجویان و مهاجرت را در اولویت حرفها و برنامه هایش قرار داد و در سخنانی خطاب به مردم گواتمالا و دیگر ساکنان آمریکای لاتین هشدار داد اگر قدم به خاک آمریکا بگذارند، بازگردانده...

5 تیر 1400

فراوری هواپیمای برقی هشت نفره با برد 920 کیلومتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بای ایرواسپیس که قبلاً یک هواپیمای برقی دونفره فراوری نموده بود، حالا از ای فلایر 800 رونمایی نموده که می تواند هفت مسافر و یک یا دو خلبان را با خود حمل کند.

30 اردیبهشت 1400

نقش رجب در فارس؛ نشانه ای از صلابت پادشاهان ساسانی

شما احتمالا در سفرهای خود نقش برجسته های متفاوتی را در شهرها از نزدیک دیده اید. این نقوش هر کدام به فرمان پادشاه یا حکمران و به دست هنرمندان دوران باستان خلق شده اند. نقش رجب در فارس یکی از زیباترین نمونه های حجاری باستانی در ایران محسوب می گردد. اگر برای...

27 اردیبهشت 1400

حریف عراقی استقلال به جده رسید

به گزارش خبرنگاران، رقابتهای گروه سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از پنجشنبه 26 فروردین به میزبانی الاهلی در عربستان برگزار می گردد و تیم استقلال به همراه الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق در این گروه برای صعود به مرحله بعدی دست به رقابتی...

10 اردیبهشت 1400

تکلیف سفرهای نوروزی معین شد، پروتکل های سختگیرانه برای شهرهای زرد و آبی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح آخرین شرایط بیماری کرونا در کشور و همچنین خوزستان، تصمیم اتخاذ شده برای تعطیلات و سفرهای نوروزی در جلسه امروز ستاد را خاطرنشان کرد.

1 اردیبهشت 1400

خبرنگاران دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز افتتاح شد

شیراز-خبرنگاران-بهمن ماه 98 شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد و یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 دبیرخانه این عنوان جهانی در شیراز آغاز به کار کرد.

30 فروردین 1400

کاروان سرای لات یا شاه عباسی در رشت، عکس

کاروان سرای لات که نزد اهالی به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد، از جاهای دیدنی رشت به شمار می رود و در فاصله 30 کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است .

5 فروردین 1400

افزایش ده برابری بودجه کوهستان برای سال 1400

به گزارش خبرنگاران، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در اختتامیه مسابقه اسنوبرد شهرنشینان (جام فجر توچال) و تقدیر از برندگان این مسابقه که با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، رئیس فدراسیون و رئیس هیأت اسکی استان تهران، مدیر عامل و مدیران مجموعه...

26 اسفند 1399

استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه های شهری در خشت طلایی

شهر: جمع آوری و آنالیز پروژه ها و طرح های اجرا شده در حوزه شهری می تواند بانک اطلاعاتی کاملی را در اختیار مدیران شهری قرار دهد تا با استفاده از آن برای شهرهای خود الگو برداری نمایند و این بانک اطلاعاتی می تواند به تمامی شهرها، از جمله شهر جهانی یزد که در...

2 اسفند 1399

بیرمنگام، دومین شهر بزرگ انگلیس با جاذبه های دیدنی

بیرمنگام (Birmingham) دومین شهر بزرگ در انگلستان است. اما در میان جنب و جوش این شهر صنعتی، جاذبه های طبیعی و مکان های زیبا و سرشار از آرامش وجود دارند. در این مطلب 12 مورد از جاذبه های گردشگری در بیرمنگام را به شما معرفی خواهیم کرد.

17 بهمن 1399

ولفرام کلایس باستان شناس بیستون درگذشت

پروفسور ولفرام کلایس - مدیر سابق بخش تهرانِ موسسه باستان شناسی آلمان - که سال های طولانی از عمر خود را در ایران به پژوهش و کاوش باستان شناسی پرداخته بود، در سن 90 سالگی درگذشت.

8 بهمن 1399

راهنمای سفر به منچستر

احتمالا تا به امروز اسم منچستر زیاد به گوشتان خورده چرا که این شهر یکی از شهرهای معروف انگلیس بوده و لقب برترین شهر آن را به خود گرفته است. یکی از دلایل معروف شدن این شهر تیم های فوتبالش نیز است. دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی مربوط به این شهر هستند...

28 دی 1399

کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود

خبرنگاران/زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود سرانه های ورزشی، آموزشی، سرای محله و فضای سبز در شهر قیدار تاکید کرد: مدیریت شهری باید طرح و پروژه هایی را برای توسعه این شهر اجرا کند.

14 دی 1399

قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن مشاهده می گردد.

13 دی 1399
تعداد: (86)