مشخصات کسانی که ارز را برنگردانده اند اعلام شود

به گزارش بروزترین وبلاگ، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید دولت و بانک مرکزی باید مشخصات کسانی که ارز خود را به کشور باز نگردانده اند اعلام کند.

مشخصات کسانی که ارز را برنگردانده اند اعلام شود

عباس آرگون در گفت وگو با بروزترین وبلاگ، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور با تحریم های شدید آمریکا روبرو است، امروز صادرات محصولات و بازگرداندن ارز حاصل از آن، یک وظیفه ملی و اقدامی حیاتی از سوی صادرکنندگان است و هر فرد یا شرکتی که به عمد در فرایند بازگشت این ارزها خلل ایجاد کند، باید جوابگوی عملکرد خود باشد.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان شناسنامه دار تمام تلاش خود را کرده اند که در ماه های گذشته ارز به کشور بازشود، اظهار داشت: وقتی می گوییم تعیینات آنهایی که ارز را به ایران نیاورده اند معلوم شود، یعنی در چند مرحله شرایط ارزیابی شده و به طور دقیق تعیین شود که ایراد کار کجا بوده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: برای مثال با توجه به تشدید فشار تحریم ها یا شیوع کرونا، امکان دارد صادرکننده ای با وجود تلاش نتوانسته باشد ارز را به کشور برساند، از این رو بانک مرکزی باید در جریان شرایط این فرد قرار گیرد و در صورت لزوم به او مهلت بدهد. از سوی دیگر افرادی بوده اند که با استفاده از کارت های بازرگانی یک بار مصرف یا اجاره ای صادر کرده اند و دیگر برنامه ای برای بازگشت ارز ندارند و عملا باید از آن به عنوان فرار سرمایه یاد کرد. از این رو تعیین شدن ابعاد ماجرا و نحوه روبروه با آن اهمیت زیادی دارد.

آرگون با اشاره به شرکت های دولتی یا خصولتی که هنوز ارز خود را بازنگردانده اند، گفت: بخشی از این ارز حاصل از صادرات مربوط به همین شرکت هاست و قطعا اگر بنا بر افزایش فشار برای رسیدن ارز به کشور است، دولت می تواند از شرکت ها و مجموعه های زیرنظر خود بخواهد که این ارز را برگردانند و در کنار آن بخش خصوصی نیز مانند ماه های گذشته تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

به گزارش بروزترین وبلاگ، با شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان صادرات غیر نفتی، کاهش سرعت ورود ارز به کشور باعث شده، قیمت دلار در بازار آزاد افزایشی جدی پیدا کند.

بانک مرکزی اظهار داشته که این شوک ها گذرا بوده و به زودی آرامش به این بازار باز خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشخصات کسانی که ارز را برنگردانده اند اعلام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کسانی که ارز را برنگردانده اند اعلام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید