وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد

به گزارش بروزترین وبلاگ، وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش قیمت را در محصولاتی خاص داریم که با یارانه ها جبران می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد

به گزارش خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد در مورد حضور در نشست امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت ) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان دغدغه ها و مباحث خود را در قالب سوال طرح نموده بودند که به آنها پاسخ و توضیحاتی داده شد که از جمله موارد سئوالات طرح شده در زمینه نهاده های دامی بود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که یکی از دغدغه های موجود در زمینه تامین نهاده های دامی است، ادامه داد: نهاده های دامی با استفاده از ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده و همیشه تامین این ارز برای وزارت جهاد کشاورزی مسائلی را به همراه داشته که این مسائل خود را بعضا با کمبود نهاده ها در بازار نشان می داد و این مشکل در سنوات گذشته نیز وجود داشته است.

وی با تاکید بر این که یکی از موارد مطرح شده در زمینه مردمی سازی یارانه ها تبدیل ارز واردات نهاده های دامی به نیمایی است زیرا می تواند رقابتی مناسب در زمینه کیفیت و قیمت نهاده های ایجاد کند، توضیح داد: سیاست ارز ترجیحی سیاست بدی در اقتصاد کشور بوده که بالاترین زیان آن را حوزه کشاورزی متحمل شده است.

ساداتی نژاد با بیان این که در تمامی نقاط جهان به بخش کشاورزی یارانه اختصاص داده می گردد و عمدتا این یارانه ها در اختیار تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و یا زنجیره تامین قرار می گیرد، گفت: برای اولین بار سیاستی در زمینه یارانه ها اتخاذ شد تا این یارانه ها به واردات نهاده اختصاص داده گردد. سیاست بد اگر به برترین نحو اجرا گردد نیز نمی تواند موثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بالاترین خسارت در زمینه ارز ترجیحی متوجه بخش کشاورزی بوده است، اضافه نمود: در حوزه کشاورزی رقابت، تامین اقتصادی و سرمایه گذاری از بین رفت زیرا تامین اقتصادی به سمت واردات راهنمایی شد و تغییر کاربری اراضی نیز رشد پیدا کرد. برترین بخشی که از مردمی سازی یارانه ها نفع می برد حوزه کشاورزی است، یارانه ها در سیاست گذاری تازه حذف نشده اند بلکه از حوزه کالا به سمت افراد کوچ نموده و هدفمند و مردمی شده اند.

وی با تاکید بر این که در گذشته هر کسی که بیشترین مصرف را داشت نفع بیشتری از یارانه ها می برد، گفت: در حال حاضر مصرف کننده یارانه معین می نماید که چه کالایی را خریداری می نماید و کیفیت و سلامت در محصولات مفهوم پیدا می نماید.

ساداتی نژاد با تاکید بر این که از شب گذشته پس از صحبت های ریاست جمهوری مبالغ به حساب دهک های ذی نفع واریز شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته و آزادسازی وجوه خریدهای خود را انجام دهند، ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز نیمایی افزایش قیمت را در محصولاتی خاص داریم که با یارانه ها جبران می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در زمینه توزیع هوشمند یارانه ها مباحثی طرح و توضیحاتی در مورد آن ارائه شد.

منبع: فرارو

به "وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت ها با یارانه ها جبران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید