پایان سلطه 20 ساله تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه برداری با استعفای رسمی او

به گزارش بروزترین وبلاگ، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به طور رسمی از سمت خود استعفا کرد تا شاید فصلی جدید در IWF رقم بخورد.

پایان سلطه 20 ساله تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه برداری با استعفای رسمی او

به گزارش بروزترین وبلاگ، تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) که اتهامات مختلفی از جمله پرونده های دوپینگ سیستماتیک به وی نسبت داده شده است، پس از دو دهه تکیه زدن بر مسند ریاست از سمت خود در این فدراسیون رسماً استعفا کرد. رئیس رومانیایی IWF که پس از گزارش مستند شبکه تلویزیونی ARD آلمان از وجود دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی در بدنه فدراسیونِ تحت رهبری وی، زیر ذره بین نهادهای نظارتی مربوطه قرار گرفته است.

اورسولا پاپاندرا، سرپرست فعلی فدراسیون جهانی وزنه برداری - کسی که از زمان کناره گیری موقت آیان، جانشین او شده و برای 90 روز بر این مسند خواهد بود - با تأیید استعفای آیان به سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: IWF از خدمات تاماش آیان در چهار دهه اخیر برای وزنه برداری قدردانی می کند. هر موقع که شرایط بهداشتی مرتبط با ویروس همه گیر کرونا (کووید 19) شرایط را فراهم کند، جدال انتخاباتی به نسل جدید این اجازه را خواهد تا در زمان ممکن کار خود را شروع کند تا آینده ای روشن را برای ورزش موردعلاقه مان تضمین کند.

در مستند ARD که توسط گروهی ساخته شده که برای اولین بار از دوپینگ سیستماتیک در ورزش روسیه پرده برداشته بودند، تاماش آیان هم که از سال 1976 به عنوان دبیرکل و در ادامه رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری مشغول به کار بود، مورد انتقاد قرار گرفته است. در این مستند ادعا شده به دلیل سوءاستفاده مالی، پنهان کاری دوپینگ و دستکاری نمونه ها، فدراسیون جهانی وزنه برداری به 12 وزنه بردار آذربایجانی اجازه داد که در سال 2013 رقابت کنند، این در حالی است که می دانستند که نمونه تست دوپینگ آنها مثبت بوده است و مکالمه ضبط شده یک مدال آور المپیک به طور مخفیانه که به تخلف صورت گرفته درباره دوپینگ در تایلند اشاره می کند.

آیان 81 ساله که از سال 2000 به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری فعالیت داشت، پیش از این در واکنش به مستند این شبکه تلویزیونی آلمانی گفته بود: این مستند زندگی و پنجاه سال کار و تلاش من را زیرسئوال برد. بخش عمده ای از کار من پیشگیری از دوپینگ بوده است.

منبع: tn.ai

به "پایان سلطه 20 ساله تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه برداری با استعفای رسمی او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان سلطه 20 ساله تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه برداری با استعفای رسمی او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید