کسب عنوان برتر دانشگاه شیراز در عقد قرارداد های صنعتی

به گزارش بروزترین وبلاگ، مدیر دفتر فناوری دانشگاه شیراز گفت: بنا بر آخرین آمار تأییدشده از سوی وزارت عتف، کسب عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد های صنعتی یکی از مهمترین دستاورد های دانشگاه شیراز بوده است.

کسب عنوان برتر دانشگاه شیراز در عقد قرارداد های صنعتی

سید فخرالدین افضلی، مدیر دفتر فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه بروزترین وبلاگ، گفت: دفتر فناوری و طرح های کاربردی یا به عبارتی فناوری و ارتباط با جامعه و صنعت، درخصوص همکاری های مشاوره ای و پروژه ای با جامعه و صنعت در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارد. آنالیز طرح های کاربردی اعضای هیئت علمی و انیستیتو های دانشگاه؛ بسترسازی برای تشویق اعضای هیئت علمی و ایجاد زیرساخت های مناسب ازطریق وضع مقررات تشویقی و حمایتی؛ کارآموزی و کاروزی دانشجویان و رصد مهارتی آن ها؛ رصد و آماربرداری و تحلیل آمار های ارتباط با جامعه و صنعت در شاخص های مختلف را از جمله فعالیت های دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه است.

افضلی اعلام نمود: کوشش درجهت تعاملات بیشتر برون سازمانی دانشگاه به وسیله بازدیدها، تفاهم نامه ها و جلسات مشترک؛ شرکت در نمایشگاه های مرتبط نظیر نمایشگاه رونق فراوری و ارائه توانمندی دانشگاه؛ جذب اعتبارات متنوع برای طرح های کاربردی پژوهشی؛ مدیریت امور مربوطه به دوره پسادکترا با جامعه صنعت؛ امور مربوط به امریه های مختلف و کسر از خدمت نظام وظیفه دانشجویان و امور مربوط به مگاپروژه های مختلف مثل مگاپروژه های نفتی را از دیگر فعالیت های دفتر فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه است.

مدیر دفتر فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز به بیان مهم ترین اقدامات و دستاورد های اجرا شده در یک سال گذشته از سوی دفتر فناوری و طرح های کاربردی پرداخت و گفت: در سال گذشته، بنابرآخرین آمار قطعی تأییدشده از سوی وزارت عتف، موفقیت هایی کم نظیری درزمینه ارتباط با جامعه و صنعت به دست آمده است که از آن جمله، کسب عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد های صنعتی است.

وی افزود: رتبه یک امریه سربازی (طبق آمار ارائه شده مرکز شهید فهمیده)، رتبه سوم طرح های جاری کشور، اجرای طرح مشارکتی تشویقی مهجا؛ تشکیل و اداره کمیته علمی ستاد کرونای استان فارس و فراخوان و داوری طرح های دریافتی و انجام تعاملات لازمه، طرح عظیم شرکت در نمایشگاه رونق فراوری استان فارس با همراهی طیف وسیعی از دانشمندان دانشگاه، ایجاد ستاد احیای دریاچه های فارس و... ازجمله فعالیت های این دفتر در سال گذشته بوده است.

افضلی در انتها، به بیان بعضی از مهم ترین چالش های پیش رو برای فعالیت های پژوهشی و فناوری پرداخت و اعلام نمود: وجود تورم بی سابقه و افزایش شدید هزینه های انجام طرح های کاربردی که لازمه مصرف مواد آزمایشگاهی یا خرید تجهیزات هستند، از یک طرف و عدم وجود قوانین حمایتی از اساتید مشترک در طرح های جامعه-صنعت از سوی دیگر، موجب دلسردی و کاهش شدید قرارداد ها شده و خواهد شد و اگر به این مهم توجه نشود، کاهش درآمد های اختصاصی دانشگاه ها را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کسب عنوان برتر دانشگاه شیراز در عقد قرارداد های صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان برتر دانشگاه شیراز در عقد قرارداد های صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید