گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می گردد

به گزارش بروزترین وبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: برداشت گیلاس و شاه توت در طارم منجر به افزایش درآمد کشاورزان و ترویج گردشگری کشاورزی در منطقه شده است.

گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می گردد

به گزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند، پنج شنبه 22 خرداد 99 گفت: بیش ترین باغ گیلاس و توت در طارم و در منطقه شیت قرار گرفته است که هر سال هزاران نفر را جذب این روستا می نماید. روستاییان می توانند با توجه به فراوری ارگانیک محصولات و حضور گردشگران، به فروش محصولات محلی و کشاورزی بپردازند و در کنار آن محصولات صنایع دستی های همچون فرش ابریشم، گلیم، سبدهای چوبی و... را به نمایش گذاشته و از این راه کسب درآمد نمایند.

او اضافه کرد: طارم چهره ای کشاورزی دارد و وجود فرهنگ بسیار غنی در میان مردم ییلاقات و مناطق کوهستانی و طبیعت بکر آن می تواند زمینه مناسبی را برای سرمایهگذران بخش خصوصی فراهم کند. این شهرستان یکی از قطب های مهم فراوری گیلاس، انار، زیتون، انجیر و توت در کشور محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: خانه های بوم گردی تاحد زیادی توانسته اند رونق را به روستاهای طارم بازگردانند، اما احتیاج است تا روستاییان آموزش های لازم را برای بهره گیری از حضور گردشگران در روستایشان داشته باشند و البته در زمینه تبلیغ روستا، پتانسیل ها و معرفی هرچه مناسب تر آن ها اقداماتی جدی در حال اجرا است. در حال حاضر این اداره کل در حال تبلیغ گسترده از پتانسیلهای این شهرستان در شبکه های اجتماعی و فضا مجازی است تا صنعت کشاورزی، فراوری داخلی و گردشگری کشاورزی را ترویج دهد.

او گفت: 182 هکتار از باغ های چورزق طارم زیر کشت درختان گیلاس است. صنعت گردشگری کشاورزی هم می تواند وابستگی ما را از اقتصاد نفتی کاهش دهد و در آینده درآمدی مساوی با صادرات نفتی داشته باشد. این ها به شرطی است که گردشگری ورودی توسعه پیدا کند و این امر نیز با توسعه تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح جهانی ممکن است.

منبع: میراث آریا

به "گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید