5 کاروانسرا که به هتل تبدیل شده اند

به گزارش بروزترین وبلاگ، کاروانسراهای متعددی از دوران کهن ایران وجود دارند که امروز به هتل تبدیل شده اند و می توانند به عنوان اقامتگا های بی نظیر مورد استفاده گردشگران قرار گیرند.

5 کاروانسرا که به هتل تبدیل شده اند

ساخت کاروانسراها از دوره صفویه در ایران آغاز شد. از دوره ای که شاه عباس یکم تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم گرفت. برای احداث آن ها از معماران کارکشته ای نیز بهره برد، تا جایی که می توان شاهکارهایی از معماری ایران را در همین کاروانسراها به وضوح دید. به قدری باشکوه ساخته شده اند که هر کاروانسرا را که می دیدی پر بود از تاجران و اعیان و اشراف. اما امروزه برخی از همین کاروانسراها تبدیل به هتل شده اند و هر گردشگر و هر مسافری می تواند به راحتی در آن ها اقامت داشته باشد و از زیبایی آن بهره ببرد. با صفحه گردشگری بروزترین وبلاگ بمانید تا به 5 کاروانسرا که امروز هتل شده اند سری بزنیم.

هتل کاروانسرای مشیر

کاروانسرا در یزد معنای خاصی دارد و بیشتر به عنوان جاذبه گردشگری از آن یاد می گردد. یکی از این کاروانسراها که امروز به هتل تبدیل شده اند هتل کاروانسرای مشیر یزد است. در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت شده و امروز هتلی زیبا با بافت سنتی و امکانات مدرن است.

این هتل کاروانسرا در زمان مظفرالدین شاه قاجار ساخته شده و قدمتش به 150 سال پیش می رسد. تا میدان امیر چخماق یزد کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد و فقط 5 دقیقه پیاده روی تا مسجد جامع و باغ دولت آباد و بازار خان و بادگیرهای تاریخی یزد.

اتاق هایش در حیاط باصفای حوض داری قرار گرفته است و دیوارهای کاه گلی، پنجره های طرح قدیم، شیشه های رنگی و… دارد. رستورانش با کاشی های هفت رنگ سنتی تزئین شده و معماری اصیل ایرانی دارد.

کاروانسرای مشیر

هتل کاروانسرای عباسی

هتل کاروانسرای عباسی در اصفهان خیابان آمادگاه واقع شده است، یعنی این هتل در قلب بافت تاریخی اصفهان است. هتلی منحصربه فرد و افسونگر، در مرکز نصف دنیا. چشم انداز گنبد زیبای مدرسه علمیه چهارباغ از داخل کاروانسرا معلوم است. در فضای گرگ و میش صبح و غروب، از فرط زیبایی، دل همه مهمانان را می رباید.

225 باب اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد. اتاق های معمولی یک تخته و دو تخته، چشم انداز و پردیس، سوئیت های معمولی، سوئیت قاجار، سوئیت صفوی، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق ها مجهز به سیستم ایمنی و استاندارد روز دنیا هستند.

هتل کاروانسرای عباسی

کاروانسرای عباسی کوهپا

در کیلومتر 60 جاده اصفهان- نائین کاروانسرای عباسی کوهپا را با قدمتی که به دوره صفویه بازمی گردد، خواهید یافت. مطمئناً از اقامت در یک فضای کاملاً تاریخی لذت خواهید برد. این کاروانسرا هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فضای هتل و معماری اتاق ها بسیار جذاب و منحصربه فرد است. غذاخوری سنتی دارد و سالن های چندمنظوره برای برگزاری همایش های مختلف. سالن تفریحات، فروشگاه صنایع دستی و … از امکانات این هتل کاروانسرا محسوب می شوند. کاروانسرای عباسی به دیدنی هایی مثل بازار قدیمی کوهپایه، تپه های شنی ورزنه، باتلاق گاوخونی و … دسترسی داشته و می تواند برای یک اقامت بسیار دلپذیر باشد.

کاروانسرای کوهپا

هتل کاروانسرای لاله بیستون

هتل کاروانسرای لاله در فاصله 30 کیلومتری شرق کرمانشاه و در راه قدیمی کرمانشاه به همدان، در دامنه کوه بیستون قرار گرفته است. 6000 مترمربع مساحت دارد، به فرم چهار ایوانی ساخته شده و 100 مهمان ظرفیت دارد. 20 واحد و سوئیت های رویال و امپریال با تزئینات سنتی دارد که پنجره اتاق هایش رو به کوه بیستون باز می گردد.

لمکده ای نیز دارد که می توان بعد از گشت و گذار در آن روی تخت هایش نشست و خستگی در کرد. رستوران سنتی و رستوران تابستانی در فضای باز دارد و غذاهای ایرانی و فرنگی هم سرو می کند. اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره نوردی از جمله امکانات این هتل کاروانسراست و جشن ها و مراسم متعددی را هم برگزار می کند.

می توانید به دیدنی های اطراف مانند کاخ نیمه تمام ساسانی، پل کهنه، پل کاروانسرای صفوی، کتیبه بیستون، پل خسرو، پرستشگاه پارتی، مجسمه هرکول، طاق بستان و غار شکارچیان هم سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طاق بستان طاق بستان ، ناگفته های شهرهای خاموش را مطالعه کنید.

کاروانسرای لاله بیستون کرمانشاه

ارگ تاریخی گوگد

ارگ تاریخی گوگد، چهار قرن پیش ساخته شده و امروز به صورت مهمانسرا درآمده است. در زمان جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژ نظامی و در زمان های صلح به عنوان کاروانسرا از آن استفاده می شده است. یک اقامتگاه باصفا با حیاط بزرگ است که صدای جوی آب و پرندگان را در هنگام قدم زدن در آن می توان به وضوح شنید. این ارگ تاریخی 3 ستاره در 5 کیلومتری جاده گلپایگان به تهران و در شهری به نام گوگد واقع شده است. اتاق های بزرگ دارد و با انواع مشک ها وکوزه ها تزئین شده است.

دیگر مطالب مرتبط با گردشگری را در بروزترین وبلاگ و صفحه گردشگری بخوانید.

کاروانسرای ارگ گوگدمنبع: پیام دلتا

به "5 کاروانسرا که به هتل تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاروانسرا که به هتل تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید