آیا آمریکا دارای آزادترین اینترنت است؟، نحوه استفاده از اینترنت، ملاک تشخیص صلاحیت سرپرست کودک آمریکایی

به گزارش بروزترین وبلاگ، بعضی از ایرانی ها تصور می نمایند که قوانین نظارت بر فضای مجازی در ایران سختگیرانه است و حتی آمریکا را دارای اینترنت آزاد می دانند. در ایران، حتی تعیین نیست، چه شخصی با چه سنی و با چه جنیستی، از اینترنت استفاده می نماید، در کشورهای پیشرفته هم اینطور است؟

آیا آمریکا دارای آزادترین اینترنت است؟، نحوه استفاده از اینترنت، ملاک تشخیص صلاحیت سرپرست کودک آمریکایی

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات بروزترین وبلاگ، بعضی از شهروندان ایرانی تصور می نمایند که قوانین نظارت بر فضای مجازی در ایران سختگیرانه تر از کشورهای پیشرفته است و حتی آمریکا را دارای اینترنت آزاد می دانند. اغلب رسانه های خارجی هم چنین نمایشی را از ایران ارائه می دهند که در جهت دهی فکری به کاربران و القای مفاهیم بی تاثیر نیست.

در حال حاضر در ایران، حتی معین نیست، چه شخصی با چه سنی و با چه جنیستی، از اینترنت استفاده می نماید، اما آیا در کشورهای پیشرفته هم این گونه است؟ آیا آمریکا دارای آزاد ترین اینترنت است؟

وقتی نحوه حضور در اینترنت ملاک تشخیص سرپرست فاقد صلاحیت از نگهداری از کودک است

در این باره با سلمان کونانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردیم. او گفت که براساس قوانین آمریکا، نحوه حضور در اینترنت حتی ملاک تشخیص سرپرست فاقد صلاحیت است.

وی شرح داد: ایالات متحده و کره جنوبی کشورهایی هستند که شهروندان آن ها برای استفاده از فضای مجازی احتیاج به کد ملی دیجیتال دارند.

وی ادامه داد: این کد، در واقع مجوزی است که شهروندان فقط با استفاده از آن می توانند وارد این فضا شوند و البته ابزاری است که دولت از طریق آن، امکان نظارت بر تمامی فعالیت های سایبری کاربر را دارد. رمز نگاری و تحلیل محتوای آنلاین از دیگر ابزار اعمال حاکمیت بر فضای مجازی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: بسیاری از کاربران آمریکایی پیش از استفاده از فضای وب باید چهره نگاری شوند و این امر به خصوص در خصوص بچه ها و نوجوانان با جدیت بیشتری دنبال می گردد.

کونانی شرح داد: ایالات متحده هم رمز نگاری و تحلیل محتوای آنلاین به عنوان ابزاری برای اعمال حاکمیت بر فضای مجازی استفاده می نماید. آنها از همین روش برای تشخیص سرپرستان فاقد صلاحیت هم استفاده می نمایند. برای احراز این موضوع که آیا سرپرست کودک دارا یا فاقد صلاحیت نگهداری از کودک است، ابتدا سیستم های هوشمند، گزارش تخلف را به شورایاری ایالت ارسال می نمایند، در شورایاری ایالت پس از آنالیز گزارش تخلف، در صورت احراز تخلف فرآیند سلب حضانت دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آیا آمریکا دارای آزادترین اینترنت است؟، نحوه استفاده از اینترنت، ملاک تشخیص صلاحیت سرپرست کودک آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آمریکا دارای آزادترین اینترنت است؟، نحوه استفاده از اینترنت، ملاک تشخیص صلاحیت سرپرست کودک آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید