اردن هم سفیر آذربایجان را احضار کرد

به گزارش بروزترین وبلاگ، ایسنا نوشت: وزارت خارجه اردن ضمن احضار سفیر جمهوری آذربایجان، اخبار منتشر شده درباره ارسال سلاح برای ارمنستان را تکذیب کرد.

اردن هم سفیر آذربایجان را احضار کرد

به گزارش آناتولی، پس از آنکه وزارت خارجه آذربایجان روز دوشنبه سفیر اردن در باکو را احضار کرد، وزارت خارجه اردن هم در اقدامی متقابل سفیر آذربایجان در امان را احضار کرد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که به سفیر آذربایجان تصریح کرده از بیانیه وزارت خارجه آذربایجان و احضار سفیر اردن متعجب است؛ در حالی که به سفیر اردن ابلاغ شده بود که این دیدار، نشستی برای مصاحبه و مناقشه است، نه آنکه جلسه احضار باشد.

در اولین واکنش رسمی از جانب امان، وزارت خارجه اردن اعلام کرد آنچه که در مورد ارسال سلاح توسط این کشور به ارمنستان مطرح شده است، ادعایی بیش نیست.

طبق بیانیه وزارت خارجه اردن، مدیر بخش آسیا در وزارت خارجه به سفیر آذربایجان شرح داد، آنچه که منتشر شده، ممکن است مرتبط با فروش سلاح توسط شرکت های خصوصی باشد که از صنایع دفاعی اردن خریدهایی داشته اند.

این مسئول اردنی گفت که بازار جهانی آزادی وجود دارد که در آن، شرکت های خصوصی در چارچوب ضوابط و قوانین جهانی فعالیت می کنند و اردن همواره به قانون و تعهدات بین المللی پایبند است.

وی بر عمیق بودن روابط اردن با آذربایجان و اهتمام برای توسعه این روابط و ادامه رایزنی ها و هماهنگی ها در راستای خدمت رساندن به منافع و مسائل مشترک در رهگذر تحقق ثبات و امنیت تاکید کرد.

وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرده بود که اقدام اردن در فروش سلاح به ارمنستان در زمانی که این کشور حملاتی به خاک آذربایجان داشته است، واکنش های منفی در افکار عمومی آذربایجان به دنبال داشته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "اردن هم سفیر آذربایجان را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردن هم سفیر آذربایجان را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید