ایروان: نظامیان آذربایجانی همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند

به گزارش بروزترین وبلاگ، طبق اطلاعات وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان همچنان در خاک این کشور حضور دارند، البته شرایط باثبات بوده و تلاشی از طرف آنها برای وخامت اوضاع صورت نگرفته است.

ایروان: نظامیان آذربایجانی همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند

به گزارش گروه بین الملل بروزترین وبلاگ به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع ارمنستان امروز (یکشنبه) گفت که شرایط در برخی مناطق مرزی ارمنستان-آذربایجان هنوز حل و فصل نشده و واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند، البته شرایط باثبات بوده و تلاشی برای وخامت اوضاع صورت نگرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: شرایط پس از اقدامات تحریک آمیز نیروهای نظامی آذربایجانی در برخی نقاط مرزی کشور تا صبح امروز (یکشنبه) هیچ تغییری نکرده است. نظامیان آذربایجانی که همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند، شب گذشته سعی داشتند تا از پشت سر دست به حملاتی بزنند، ولی تلاش آنها توسط واحدهای نظامی ارمنستانی سرکوب شد. در حال حاضر شرایط ثبات پیدا کرده و نظامیان آذربایجانی هیچ تلاشی برای وخامت بیشتر اوضاع انجام نمی دهند.

پیش از این اعلام شده بود که مقامات باکو و ایروان در حال انجام مذاکراتی برای حل و فصل مناقشه بوجود آمده در مرز مشترک دو کشور هستند.

سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در حال انجام رایزنی هایی در خصوص شرایط پیش آمده در مناطق مرزی ارمنستان و آذربایجان است.

اواخر هفته گذشته مقامات ایروان، جمهوری آذربایجان را به تجاوز به خاک ارمنستان متهم کردند. به گفته نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت این کشور، نیروهای نظامی آذربایجانی به عمیق 3.5 کیلومتری از خاک ارمنستان نفوذ کرده و سعی در به محاصره درآوردن دریاچه سه ولیچ را دارند.

بر اساس توافقات سه جانبه، این منطقه باید بعنوان کریدور حمل و نقل برای برقراری ارتباط بین باکو و منطقه جداافتاده نخجوان و ترکیه باز باشد. الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان هشدار داده بود که حاضر است حتی به کمک توان نظامی، این گذرگاه را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایروان: نظامیان آذربایجانی همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایروان: نظامیان آذربایجانی همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید