از ابتدای سال جاری 325 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، سهیل معمارباشی اظهار کرد: در این مدت، فراوری خودرو نیز با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 400 هزار دستگاه رسیده است.

از ابتدای سال جاری 325 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه اثر شاخص های کلان از جمله ارز و تورم بر قیمت خودرو مشهود است، تصربح کرد: همچنین شرایط کنونی بازار متاثر از فضای روانی و ورود بخشی از نقدینگی به بازار خودرو است. البته فضای مجازی و اعلام غیرمجاز قیمت ها از سوی بعضی سایت ها را نیز نمی توان بر این موضوع بی تاثیر دانست.

برگزاری جلسه کمیته خودرو برای رسیدگی به شرایط بازار

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر مدیریت و ساماندهی بازار خودرو، گفت: امروز (پنجشنبه) جلسه کمیته خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می گردد تا همه جوانب موضوع به دقت مورد آنالیز قرار گیرد.

این در حالی است که جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صمت از افزایش فراوری خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده و گفته که در حال حاضر روزانه 3600 دستگاه خودرو فراوری و روانه بازار می گردد. دو خودروساز عظیم کشور به صورت تجمعی روزانه 3600 دستگاه خودرو فراوری می نمایند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه درصدی داشته و این دو شرکت از ابتدای سال جاری تا به امروز 342 هزار دستگاه خودرو اعم از تعهدات معوق و جاری تحویل مشتریان داده اند.

به گفته وی، تعهدات معوق خودروسازان در گذشته بین 300 تا 400 هزاردستگاه خودرو بوده در حالی که امروز این تعهدات به عنوان نمونه در شرکت ایران خودرو به کمتر از 40 هزار دستگاه رسیده است. نباید فراموش کرد که 20 تا 30 هزار تعهد خودرو در حال حاضر، تعهد جاری به شمار می آید و تعهدات امروز در یک فرم مناسبی قرار گرفته است. این آمار و ارقام نشان می دهد که فراوری خودرو مسئله ای نداشته و با تداوم این فرایند، همه تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "از ابتدای سال جاری 325 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ابتدای سال جاری 325 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید