خبرنگاران مردم فارس برای اطلاع درباره کرونا با 1819 و 4030 تماس بگیرند

به گزارش بروزترین وبلاگ، شیراز- خبرنگاران- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس از شهروندان خواست که برای اطلاع درباره بیماری کرونا و دریافت خدمات مشاوره ای به جای تماس با 115 با شماره های 1819 و 4030 تماس بگیرند.

خبرنگاران مردم فارس برای اطلاع درباره کرونا با 1819 و 4030 تماس بگیرند

محمد جواد مرادیان، چهارشنبه در گفت و گو با بروزترین وبلاگ، با اشاره به افزایش تماس های گرفته شده با مرکز 115 اورژانس اضافه کرد: در روزهای عادی در استان روزانه بین 2 هزار و 500 تا سه هزار تماس با این مرکز گرفته می شد که با شیوع بیماری کرونا و انتشار اخبار مرتبط با این بیماری در جامعه، این تماس ها به چهار هزار تماس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع این تماس ها نیز 50 درصد مربوط به سوالاتی است که در مورد بیماری کرونا پرسیده می شود.

او گفت: در چنین شرایطی باید منابع و ظرفیت ها را برای کسانی در نظر بگیریم که واقعا نیازمند به خدمات و فوریت های پزشکی هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس اضافه کرد: بخش عمده تماس هایی که با 115 برقرار می شود مربوط به کسانی است که یکی از علایم اولیه بیماری کرونا از قبیل تب، سردرد، آب ریزش بینی و یا تنگی نفس دارند و تقاضای راهنمایی دارند.

مرادیان گفت: اینگونه تماس ها از موارد غیر فوریت های پزشکی است که از طریق تماس با 1819 و 4030 می توانند به پاسخ لازم برسند و شهروندان اجازه دهند که تلفن 115 برای مواردی باشد که شدت بیماری فرد زیاد شده و علائمی دارد که نیاز است به سرعت خدمات فوردیت های پزشکی دریافت کند.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا یک بیماری شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا است و می تواند از یک تب، آبریزش بینی، سوزش گلو یا گلودرد و بدن درد آغاز شود اما آنچه که برای ما نگران کننده است وجود علایمی مانند تب بسیار شدید، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری، سرفه های مکرر، تهوع و استفراغ است که فرد دارای چنین علایمی باید به مراکز درمانی منتقل شود.

مرادیان گفت: حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق پزشک خانواده اقدام به برقراری تماس با مردم و جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده خواهد کرد، یعنی هر پزشک خانواده مکلف شده که با جمعیت تحت پوشش خود تماس بیگرد و ضمن ارائه آموزش، کار غربالگری را نیز انجام دهد.

وی گفت: این بیماری بسیار مسری و واگیردار است و الان در مرحله ای قرار داریم که هرچه تردد مردم به ویژه افراد دارای علایم بیماری کمتر باشد امکان سرایت آن نیز کمتر می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم فارس برای اطلاع درباره کرونا با 1819 و 4030 تماس بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم فارس برای اطلاع درباره کرونا با 1819 و 4030 تماس بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید