داورزنی: در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست، نگران جوسازی های فضای مجازی برای تخریب افراد نیستیم

به گزارش بروزترین وبلاگ، رئیس فدراسیون والیبال گفت: در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست و در فدراسیون جهانی نیز از مدیران غیروالیبالی در بخش های متعدد استفاده می گردد.

داورزنی: در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست، نگران جوسازی های فضای مجازی برای تخریب افراد نیستیم

به گزارش بروزترین وبلاگ و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، امروز (سه شنبه) نشست کارگروه مشورتی کمیته داوری به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی سرپرست دبیری، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، فرهاد شاهمیری، ابراهیم فیروزی، مسعود یزدان پناه، علیرضا قریب، محسن ترابی، نرگس افشین، هدیه صابری و ماندانا مطیعی برگزار گردید.

رئیس فدراسیون والیبال در این نشست با اشاره به صندلی والیبال ایران در دنیا، گفت: باید صندلی داوری والیبال ایران نیز مانند این رشته ورزشی در دنیا ارتقا یابد. در سال های اخیر رشد داوری والیبال ایران به اندازه لازم نبوده است؛ این موضوع جنسیتی نیست و باید بانوان داور نیز به اندازه کافی رشد نمایند تا به سطح قضاوت در مسابقات مهم آسیا و دنیا برسند. این موضوع یکی از انتظارات فدراسیون والیبال از کمیته داوری آینده است و نباید ظرفیت های داوران ایران از بین برود.

وی گفت: فدراسیون دنیای والیبال و فدراسیون های ملی کشورها بر افزایش کیفی داوران موجود، به جای افزایش تعداد داوران تاکید دارند و فعالیت های کمیته داوری فدراسیون والیبال نیز در آینده باید بر اساس همین برنامه باشد.

وی با اشاره به این که به جای برگزاری کلاس های بین المللی داوری، باید شرایط احراز ورود به دوره ها را تغییر دهیم، گفت: زبان انگلیسی یکی از مهمترین موارد است که داوران باید تسلط کافی به آن داشته باشند و همان گونه شاهد هستید، افرادی که تسلط کامل به زبان دارند، به مسابقات متعددی دعوت می شوند.

داورزنی توضیح داد: برای برگزاری کلاس های داوری درجه دو و سه داوری در صورت آنالیز و تائید احتیاج، در استان ها مسئله ای نداریم، اما برای درجه یک باید سطح احراز شرکت نمایندگان در دوره سخت تر باشد تا این دوره ها با کیفیت بهتری برگزار گردد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: ارتقای سطح کیفی داوران ملی و بین المللی، از اولویت های کاری فدراسیون است. در سه دهه گذشته، تعداد داوران زیادی تربیت شدند اما متاسفانه ارتقای داوران، بیش تر سلیقه ای بوده است و حتی بعضی داوران به دلیل نداشتن ارتباط با کمیته داوران، پیروز به ارتقا نشدند. به همین دلیل باید امکان رشد برای داوران مرد و زن یکسان باشد و سلیقه افراد در آن نقش نداشته باشد.

داورزنی با بیان این که وقتی سطح داوری ایران در مجموع بالا باشد، تعداد زیادی از داوران به مسابقات مهم دعوت می شوند، گفت: نباید تنها به چند داور قضاوت نماینده ایران در مسابقات مهم دنیا بسنده کرد؛ در آینده این نفرات بازنشسته می شوند و باید جایگزین و داوران بیش تری برای قضاوت در مسابقات مهم دنیا مانند قهرمانی دنیا، لیگ ملت ها، بازی های المپیک و … داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال در جمع بندی انتهای این نشست، گفت: داوران ورزش ایران از نظر فرهنگی در یک سطح نیستند و باید الزامات اولیه به گونه ای طراحی شوند که افراد با سطح فرهنگ و دانش خاص برای قضاوت مسابقات فعال شوند.

وی تاکید نمود: داورانی که برای قضاوت مسابقات مهم دنیای به عنوان نماینده ایران شرکت می نمایند، باید دارای شخصیت فرهنگی و اجتماعی مناسبی باشند. این موضوع برای ناظران والیبال ایران نیز باید رعایت گردد که علاوه بر افزایش کارایی، نظم بیش تری در مسابقات داخلی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید نمود: در یک هفته آینده، اعضای کمیته داوران معرفی خواهند شد و حتما از نظرات کارگروه مشورتی در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به ضعف داوری و نظارت در لیگ های داخلی، گفت: باید حتما با ارتقا و دانش افزایی داوران و ناظران این مشکل را حل کنیم و شرط واگذاری نظارت و داوری در مسابقات آینده نیز حضور در این دوره ها باشد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که محدویت هایی برای فدراسیون وجود دارد، گفت: با استفاده از نظرات و همفکری جامعه داوران، پنج نفر برای کمیته داوری انتخاب می شوند که حمایت از آنان، برای پیروزیت این کمیته نقش مهمی دارد.

داورزنی تاکید نمود: والیبال پیروز ترین فدراسیون ورزشی کشور قبل و بعد از انقلاب است و وظیفه ما مدیریت این رشته ورزشی برای نیل به اهداف تعیین شده است. طبیعی است که باید از افراد خانواده این رشته ورزشی استفاده کرد، اما در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست و در فدراسیون دنیای نیز از مدیران غیر والیبال در بخش های متعدد استفاده می گردد.

وی یادآور شد: در کمیته های تخصصی والیبال بدون شک از کارشناسان و متخصصان استفاده خواهیم کرد و نگران جوسازی های فضای مجازی برای تخریب افراد نیستیم. مردم باید قضاوت نمایند و در آینده قضاوت واقعی تعیین خواهد شد.

داورزنی با بیان این که برای کمیته داوران باید استراتژی تعیین تعریف کنیم و که تعیین گردد در سال 1403 از این کمیته چه انتظاراتی داریم، گفت: ارتقا در داوران باید با شرایط سخت انجام گردد. یک داور در صورتی بین المللی می گردد که در مسابقات متعدد سوت زده و عملکرد خوبی از خود نشان داده باشد. به صرف این که چهار سال ملی بوده، ملاک ارتقا نیست.

وی در انتها تاکید نمود: کمیته داوری فدراسیون والیبال ایران جنسیتی نیست و در این کمیته از پنج نفر شامل سه مرد و دو خانم استفاده می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "داورزنی: در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست، نگران جوسازی های فضای مجازی برای تخریب افراد نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: در مدیریت کلان احتیاج به حضور تنها افراد والیبالی نیست، نگران جوسازی های فضای مجازی برای تخریب افراد نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید