دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی ابداع شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، محققان دانشگاه کالیفرنیا از ابداع دستگاهی خبر داده اند که با اتصال به مغز می تواند سیگنال های آن را دریافت و رمزگشایی کند. سپس به راحتی می توان این دستگاه را از مغز جدا کرد.

دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی ابداع شد

رمزگشایی از سیگنال های مغزی مدتی است ممکن شده و از این طریق شناسایی بیماری هایی مانند آلزایمر و بعضی بیماری های دیگر مغزی ممکن می گردد. از این طریق همچنین می توان برای تسهیل کنترل پروتزهای کار گذاشته شده در بدن برنامه ریزی کرد.

ابزار جدیدی که به راحتی به مغز متصل شده و از آن جدا می گردد، رابط کاربری رایانه به مغز یا بی سی آی نام دارد و با اتصال به مغز به راحتی داده های مختلف را دریافت نموده و از آنها رمزگشایی می نماید. بی سی آی مبتنی بر الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی است و سیگنال های الکتریکی را به داده های قابل درک برای بخش های دیگر بدن مانند اندام های مصنوعی و پروتز، اسکلت های بیرونی تقویت نماینده و افزایش دهنده توان بدن و حتی پهپادها مبدل می نماید.

محققان هم اکنون در کوشش هستند تا نرم افزار هوش مصنوعی جدیدتری ابداع نمایند که فعالیت های مغز را به اقدامات عملیاتی قابل درک برای بدن و بعضی دستگاه های خارجی دیگر مبدل کند. نرم افزار یادشده خواهد توانست با ردگیری حرکت های مختلف اعضای بدن افراد فلج، این حرکات را درک کند و برای یاری به انجام بهتر آنها برنامه ریزی کند.

الگوریتم خودآموز این نرم افزار می تواند به بیماران جسمی و حرکتی برای باز تنظیم حرکات آنها یاری کند و سرعت سازگار شدن آن با حرکات بدن افراد به تدریج افزایش خواهد یافت. این به روزرسانی در نهایت به هر ده ثانیه یک بار افزایش می یابد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید