رونمایی از نسل جدید آکورا MDX

به گزارش بروزترین وبلاگ، شاسی بلند پرچم دار آکورا برای سال 2021 تغییرچهره خواهد داد. نسل جدید 47 هزار دلاری MDX، از پیشرانه های 290 و 355 اسب بخار استفاده می نماید.

رونمایی از نسل جدید آکورا MDX

به گزارش بروزترین وبلاگ به نقل از زومیت، اولین مدل آکورا MDX در سال 2000 رونمایی شد. این محصول رقیب لکسوس RX محسوب می گردد که از سال 1998 در بازار دنیای حضور دارد. در دو دهه فعالیت تجاری، MDX هنوز به محبوبیت درخور توجهی نرسیده است و معمولا افرادی آن را می خرند که پیش تر مشتری خودروهای هوندا بوده اند. فروش محصولات آکورا در خارج آمریکا و کانادا، بسیار کمتر از فراوریات لکسوس یا دیگر برندهای لوکس مثل بنز و بی ام و است.

مدیران آکورا و گروه صنعتی هوندا برای بهبود طراحی و فروش خودروهای مدرن آکورا کوشش می نمایند. در سال های اخیر، تغییرات مثبت در طراحی و قیمت گذاری فراوریات این برند به وضوح دیده می گردد. از هم اکنون، افزایش تقاضا برای مدل های جدید کراس اورهای MDX و RDX در نمایندگی آکورا ثبت شده است.

مدل 2021 آکورا MDX جلو پنجره عظیم پنج ضلعی دارد و مشابه دیگر فراوریات شرکت سازنده، فاقد ادوات براق کروم خواهد بود. چراغ های بسیار باریک و حفره های عمودی طرفین سپر و مه شکن های کوچک در محدوده نزدیک به زمین، مهم ترین تغییرات MDX جدید در مقایسه با مدل 2020 هستند.

حجم دهی با خطوط برجسته و کاملا واضح در نمای جانبی MDX نیز وجود دارد. این خودرو 5،054 میلی متر طول دارد و حدود 7 سانتی متر عظیم تر از نسخه 2020 است. عرض MDX نیز 3/5 سانتی متر بیشتر است که راحتی کابین را تحت تأثیر قرار می دهد. در نمای پشت هم، طراحی سبک اسپرت همراه چراغ های باریک، شیشه خمیده، اسپویلر، اگزوزهای دوگانه و حجم دهی صندوق برای MDX وجود دارد.

دو نوع پیشرانه برای MDX جدید ارائه می گردد. مدل پایه مشابه قبل، مجهز به موتور 3/5 لیتر تنفس طبیعی V6 است که 290 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید که همراه جعبه دنده اتوماتیک 10 سرعته ارائه می گردد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت این مدل 6/5 ثانیه و نهایت سرعتش 220 کیلومتربرساعت است. میانگین مصرف سوخت مدل پایه MDX تقریبا 10/5 لیتر در 100 کیلومتر است.

شاسی بلند پرچم دار آکورا در مدل S به پیشرانه توربوشارژ 3/5 لیتر مجهز است که 355 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. جزئیات بیشتر از توانایی های فنی این کراس اور هنوز اعلام نشده است؛ اما بنابر اعلام شرکت سازنده، جایگزین MDX هیبریدی خواهد شد که با قدرت کمتر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعتش 5/5 ثانیه است.

سیستم تعلیق MDX متفاوت از نسل قبل خواهد بود و این خودرو از فرمان و ترمزهای تمام برقی نیز استفاده خواهد نمود که سرعت فرمان پذیری و ایمنی در کاهش سرعت را بهبود خواهد داد. خریداران MDX تایپ S می توانند امکانات ویژه مثل ترمزهای برمبو نیز برای شاسی بلند آکورا سفارش دهند.

فضای داخلی MDX بسیار شلوغ و شبیه سفینه های فضایی است. درحالی که خودروسازان دنیا برای کاهش کلیدها و توسعه صفحه های لمسی کوشش می نمایند، داشبورد MDX سرشار از دکمه های فیزیکی و کلید گردان است. چرم و پوشش نرم در قسمت بالا و پایین داشبورد وجود دارد تا حس شاسی بلند لوکس را برای سرنشینان فراهم کند. فضای مفید صندوق برای مدل سه ردیفه درحالی که تمام جایگاه ها بالا باشند، 464 لیتر است و وقتی ردیف های دوم و سوم خوابانده شوند، 2021 لیتر فضا فراهم خواهد شد.

دو نمایشگر 12/3 اینچی برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان MDX استفاده شده است. جایگاه های جلو برقی هستند و در دوازده جهت تنظیم می شوند. ماساژور و سیستم صوتی 1000 وات ELS با 25 اسپیکر نیز آپشن ویژه MDX است. ناگفته نماند رنگ های سفید، قرمز، قهوه ای و سیاه برای پوشش جایگاه های و داشبورد و تودری های این خودرو قابل سفارش هستند. قیمت آکورا MDX با سیستم تک دیفرانسیل و امکانات استاندارد 47 هزار دلار خواهد بود و این محصول از بهار 2021 فراوری انبوه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "رونمایی از نسل جدید آکورا MDX" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل جدید آکورا MDX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید