سفر به جزیره تسخیر شده در اقیانوس آرام

به گزارش بروزترین وبلاگ، تصاویر ماهواره ای از شهری جدید و اسرارآمیز که در جزیره ای در اقیانوس آرام واقع شده است منتشر نموده اند. به گزارش ایندیپندنت محققان در ابتدا، حدود 100 سال گذشته، بقایای شهر نان مادول را در جزیره پانپی، که یکی از سه مجمع الجزایر عظیم در اقیانوس آرام است، کشف کردند. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

سفر به جزیره تسخیر شده در اقیانوس آرام

سفر به جزیره تسخیر شده

جزیره تسخیر شده در فاصله 1600 مایلی از استرالیا و 2500 مایلی از لس آنجلس در کالیفرنیا واقع شده است. گفته می گردد هیچ کس نمی داند این شهر برای اولین بار چگونه به وجود آمد. بعضی از بومیان پانپی از نزدیک شدن به خرابه های شهر خودداری می نمایند زیرا اعتقاد دارند این جزیره تسخیر شده است. این جزیره قدیمی یکی از شگفت انگیزترین مکان های باستانی دنیا است که هنوز در لیست میراث دنیای قرار نگرفته است. جالب است بدانید، نویسنده کتاب های ژانر تخیلی و وحشت، هوارد فیلیپ لاوکرافت از این شهر برای نوشتن یکی از داستان هایش الهام گرفته بود.

باستان شناسی به نام پاتریک هانت در یکی از برنامه های علمی در این باره می گوید: چرا کسی باید در وسط اقیانوس یک شهر بنا کند؟ چرا آنقدر دور و چرا دور از بقیه تمدن ها؟ قبل از سفر به مصر بدانید

این شهر بر روی صخره های مرجانی ساخته شده و به چندین کانال متصل است. شاید جالب باشد بدانید که نان مادول، تنها شهری است که بر روی صخره های مرجانی بنا شده است. جزیره تسخیر شده به عنوان یک شهر سیاسی و مذهبی برای پلی نزی تلقی می شده و بعضی از بومیان این جزیره، آن را صخره های بهشت می نامند. خرابه های این شهر شامل معابد، حمام ها و آرامگاه هاست. نام این جزیره در زبان محلی به معنای فضای میانی بوده و به دلیل کانال های متعددی که به این جزیره راه دارند، این نام را بر روی آن گذاشته اند.

نان مادول از 92 جزیره مصنوعی که در 200 هکتار پراکنده شده اند تشکیل شده است. بعضی از دیوارهای این شهر تا 15 متر ارتفاع و 5 متر ضخامت دارند. وزن بالای این دیوارها باعث می گردد از اهرام مصر پیشی بگیرند. ساخته شدن این دیوارها بدون استفاده از ابزار ساخت و ساز باعث شده نحوه ساخته شدن این شهر همچنان به صورت یک راز باقی بماند. یکی از باستان شناسان در رابطه با این شهر اسرارآمیز می گوید: ما نمی دانیم این ستون ها چگونه به این جا آورده شده و نمی دانیم چه کسانی قادر به حمل کردن و بلند کردن آنها بوده اند. بیشتر بومیان جزیره تسخیر شده اعتقاد دارند این دیوارها و بناها با استفاده از جادو بلند شده و در سر جای خود قرار گرفته اند. خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

در این جزیره آب و غذای تازه یافت نمی گردد. آب باید از مکان های دیگر آورده و یا تصفیه گردد. همچنین برای تامین غذا، هیچ بافت گیاهی طبیعی و جنگلی در این منطقه وجود ندارد که بتوان از آن تغذیه کرد. گفته می گردد ساکنین قدیمی این جزیره با قایق مواد غذایی خود را به جزیره می آوردند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "سفر به جزیره تسخیر شده در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزیره تسخیر شده در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید