سودان ، تکذیب ابتلای برهان به کرونا، افزایش آمار مبتلایان به کووید-19

به گزارش بروزترین وبلاگ، دفتر رئیس شورای حاکمیتی سودان خبر ابتلای سرلشکر عبدالفتاح برهان به ویروس کرونا را تکذیب کرد و رئیس جمهور سابق سودان نیز حاضر نشد آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری کرونا را بدهد.

سودان ، تکذیب ابتلای برهان به کرونا، افزایش آمار مبتلایان به کووید-19

به گزارش گروه بین الملل بروزترین وبلاگ به نقل از روزنامه سودان تریبون، خبر اتبلای رئیس شورای حاکمیتی سودان به ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی این کشور در بین کاربران دست به دست می شد که دفتر رئیس شورای حاکمیتی با انتشار بیانیه ای گفت: سرلشکر عبدالفتاح برهان در سلامت کامل به سر می برد و پس از اتمام تعطیلات عید فطر دیروز از استان نیل به خارطوم وارد شد.

در همین حال روزنامه السیاسی چاپ خارطوم به نقل از منابع مطلع نوشت: عمرالبشیر رئیس جمهور سابق سودان حاضر نشده است، آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری کرونا را بدهد. وی اکنون از لحاظ روانی در حالت بدی به سر می برد. عمرالبشیر گوشه گیر و کم حرف شده و خیلی زود عصبانی می گردد.

بیشتر رسانه های سودانی از انتقال عمرالبشیر از زندان کوپر به بیمارستان به دلیل زانو درد و افسردگی خبر داده بودند که پس از انجام درمان و تجویز داروهای لازم به زندان باز گشت.

دادستان کل سودان نیز با انتشار بیانیه ای از ابتلای 3 تن از سران رژیم سابق خارطوم به ویروس کرونا خبر داده و اعلام نموده بود: این افراد در بیمارستان تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

روزنامه سودان تریبون در خبر دیگری به نقل از وزارت بهداشت سودان نوشت: با ابتلای 200 نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس به 4 هزار و 346 نفر رسید که از این تعداد 195 جان خود را از دست داده و 749 نفر از این بیماری رهایی یافته اند.

استان های خارطوم، قضارف، الجزیره، سنار و نیل آبی بیشترین بیماران کرونایی را به خود اختصاص داده اند.

از هنگامی که اولین بیمار کرونایی در سودان شناسایی شد، دولت خارطوم برای جلوگیری از شیوع این بیماری تمام مرزهای هوایی، زمینی و دریایی سودان را بست، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و برگزاری هرگونه تجمعات عمومی را ممنوع و مقررات قرنطینه بهداشتی بر سراسر این کشور اعمال کرد.

به گفته رئیس سازمان بهداشت دنیای، سودان به لحاظ درگیر بودن در ناآرامی داخلی از کادر پزشکی و امکانات درمانی کافی برخوردار نیست و نیازمند یاری کشورهای دنیا برای مبارزه با بیماری کروناست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سودان ، تکذیب ابتلای برهان به کرونا، افزایش آمار مبتلایان به کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان ، تکذیب ابتلای برهان به کرونا، افزایش آمار مبتلایان به کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید