ماشین لباس شویی و ظرف شویی در محیط های مرطوب دوام بیشتری یافت

به گزارش بروزترین وبلاگ، یک برند ایرانی با استفاده از پوشش های نانوساختار کیفیت ماشین های ظرفشویی و لباس شویی خود را ارتقا داده است.

ماشین لباس شویی و ظرف شویی در محیط های مرطوب دوام بیشتری یافت

به گزارش گروه فناوری بروزترین وبلاگ، ماشین های ظرف شویی و لباس شویی یک شرکت ایرانی از فناوری نانوپوشش برخوردار است که موجب شده تا این محصولات در محیط های خورنده نظیر آب و هوای مرطوب به ویژه نواحی که آب های شور در محیط به وفور یافت می گردد، دوام و استحکام بالایی داشته باشند.

حسین اسحاقی، قائم مقام مدیرعامل این برند مطرح ایرانی می گوید: یکی از مسائل صنایع مقابله با خوردگی است که ما برای این کار پوشش و رنگ استفاده می کنیم. بیش از دو سال است که از پوشش تبدیلی پایه زیرکونیومی شرکت شیلر فرآیند پارس در فراوری لباس شویی و ظرف شویی استفاده می کنیم. این نانوپوشش میان زیرلایه و رنگ قرار می گیرد تا چسبندگی و دوام رنگ را روی سطح افزایش دهد. از آنجایی که مساحت ویژه با استفاده از این نانوپوشش افزایش می یابد در نتیجه رنگ، برهمکنش بیشتری با سطح پیدا نموده و چسبندگی بهتری خواهد داشت.

وی می افزاید: پیش از این نانوپوشش، ما از فناوری دیگری استفاده می کردیم که دغدغه های زیست محیطی داشت و برای کاهش مسائل و اثرات جانبی آن پوشش باید فیلتراسیون انجام می دادیم و در نهایت رسوب باقی مانده با رعایت مقرراتی در جایی دفن می شد. اما این فناوری جدید موجب شده تا دیگر احتیاج به فیلتراسیون نداشته باشیم و چالش های دفن پسماند نیز حذف شده است.

قائم مقام مدیرعامل این شرکت درباره مزیت های این نانوپوشش می گوید: این نانوپوشش احتیاج به تجهیزات و زیرساخت های خاصی ندارد و ما می توانیم از همان زیرساخت های پیشین استفاده کنیم و حتی می توان گفت با حذف فیلتراسیون، تجهیزات کمتری نیز به کار می گیریم. همچنین هزینه فرآیند نیز کاهش یافته، چرا که پیش از این خرابی فیلتر ها و تهیه فیلتر جدید هزینه زا بود. مزیت دیگر این فناوری، افزایش دوام محصول است به طوری که مقاومت به خوردگی در محیط های مرطوب و نمکی به شدت افزایش یافته است.

اسحاقی ضمن تقدیر از شرکت ارائه دهنده این فناوری، از کاربرد بیشتر این محصول در آینده نزدیک خبر دارد و اضافه نمود: پس از ماشین لباس شویی و ظرف شویی، به دنبال استفاده از این فناوری در فراوری یخچال فریزر هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماشین لباس شویی و ظرف شویی در محیط های مرطوب دوام بیشتری یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین لباس شویی و ظرف شویی در محیط های مرطوب دوام بیشتری یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید