هوای اصفهان در شرایط قرمز نهاده شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، شرایط کیفی هوای کلان شهر اصفهان صبح یکشنبه یکم دی در شرایط قرمز نهاده شد و برای عموم ناسالم شد.

هوای اصفهان در شرایط قرمز نهاده شد

به گزارش بروزترین وبلاگ به نقل از ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در 24 ساعت منتهی به هفت صبح امروز یکشنبه با میانگین 153 (AQI) در شرایط ناسالم برای عموم ثبت شد.

بر این اساس شرایط هوای کلان شهر اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص 172، خیابان استانداری با 161 و خیابان پروین با 152 در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم و در خیابان دانشگاه با شاخص 138 و بزرگراه خرازی 143 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین شهر نیز با 153 (AQI) در شرایط ناسالم برای عموم و کاشان با 109 (AQI) ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

تداوم آلودگی تا انتها هفته

اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلان شهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ استان و مناطق صنعتی تا انتها این هفته با توجه به کاهش فعالیت سامانه های جوی، نفوذ توده هوای سرد در سطح زمین، پایداری جو و تشکیل لایه وارونگی دما، افزایش و انباشت آلاینده های جوی را پیش بینی کرد.

با توجه به تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، همه مدارس مناطق 6 گانه آموزش و پرورش اصفهان، زرین شهر، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، نجف آباد و مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی شهرهای کاشان و آران وبیدگل امروز یکشنبه تعطیل بود.

آلودگی هوا از ابتدای پاییز سال جاری تا کنون منجر به تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و بعضی از شهرهای تابعه این استان برای هشت روز شده است.

اصفهان در زمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می گردد.

نداشتن طرح جامع علمی و عملی، موازی کاری، نبود ضمانت اجرایی قوانین و مدیریت یکپارچه شهری، نگرش سلیقه ای و نبود کنترل آلاینده ها از جمله عوامل پیشروی آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور از سوی کارشناسان اعلام شده است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می نماید و شرایط آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

ماه آذر سال جاری، هوای کلانشهر اصفهان در پنج روز ناسالم برای عموم، 13 روز ناسالم برای گروه های حساس و 12 روز سالم بود.

اینفوگرافی | شهر بی نفس

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای اصفهان در شرایط قرمز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای اصفهان در شرایط قرمز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید