کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است

به گزارش بروزترین وبلاگ، یک مقام ارشد دولت آمریکا اذعان کرد: کارزار فشار حداکثریِ ترامپ علیه ایران شکست خورده است.

کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است

به گزارش بروزترین وبلاگ، در آستانه نشست روز سه شنبه کشورهای عضو برجام در شهر وین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: دولت آمریکا به دنبال حفظ برخی از تحریم های هسته ای به عنوان اهرم فشار نیست.

این مقام ارشد دولت بایدن در این خصوص شرح داد که کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است.

قرار است در نشست سه شنبه هفته جاری، آمریکایی ها بدون دیدار با مقامات ایرانی، با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، روسیه و چین در شهر وین گفتگو کنند.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، موضوعات اولیه ای که درباره آنها بحث خواهد شد، اقداماتی است که ایران برای عمل به تعهدات برجامی انجام می دهد و قدم هایی در راستای رفع تحریم که آمریکا باید برای بازگشت به توافق بردارد.

رابرت مالی کننده ویژه آمریکا در امور ایران هم مدعی آمادگی واشنگتن برای برداشتن تحریم های ناسازگار با برجام شده است.

با این حال، با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا و کارشکنی های کنگره و در مقابل، مقاومت ایران در برابر هرگونه باج خواهی، به نظر می آید که مذاکرات پیش رو با دشواری های زیادی همراه باشد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها تصریح کرده اند که برجام هرگز دوباره مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

این در حالی است که کمیسیون مشترک برجام دیروز جمعه به صورت مجازی با حضور ایران، اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سه کشور اروپایی برگزار گشت.

قرار است این نشست روز سه شنبه به صورت حضوری در وین ادامه پیدا کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم مدعی است که مقامات آمریکا در نشست وین شرکت می کنند؛ اما مذاکرات با ایران غیر مستقیم خواهد بود و آنها با شرکای اروپایی و چین و روسیه وارد گفتگو می شوند.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بلافاصله بعد از اتمام نشست کمیسیون مشترک برجام اطمینان داد که دیدار رو در رویی میان دو طرف آمریکایی و ایرانی صورت نخواهد گرفت چرا که این کار لزومی ندارد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید