کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود

به گزارش بروزترین وبلاگ، خبرنگاران/زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود سرانه های ورزشی، آموزشی، سرای محله و فضای سبز در شهر قیدار تاکید کرد: مدیریت شهری باید طرح و پروژه هایی را برای توسعه این شهر اجرا کند.

کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود

مهدی عبوری ظهر امروز (17 آذرماه) در جلسه بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری شهرستان خدابنده برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های کننده خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزایش سهم اعتبارات بازآفرینی شهری و توسعه شهرستان خدابنده بود که امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان استان و شهرستان شاخص های توسعه در این شهرستان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ورود و خروج سرانه درآمد، اشتغال و سکونت مردم در این شهرستان باید مورد ارزیابی قرار گیرد، عنوان نمود: شهرستان خدابنده دارای یک چهارم جمعیت شهری و سه چهارم جمعیت روستایی است، البته به نظر من این بسیار خوب و ارزشمند است که مردم کشاورزی را با همه مشقات به عنوان شغل اصلی انتخاب کردند و امرار معاش می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری شرح داد: شهر قیدار به جایگاه واقعی خود نرسیده است که این موضوع دلایل مختلفی دارد که باید آن ها را شناسایی و به توسعه شهر کمک شود. همچنین سرمایه گذاری لازم در این شهر اتفاق نیفتاده است و باید از ظرفیت ها برای پوشش ضعف ها استفاده کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه محور فعالیت در شرکت بازآفرینی شهری به بافت فرسوده، سکونت گاه های غیررسمی و بافت های ناکارآمد شهری مربوط می شود، ابراز کرد: این شرکت از تهیه طرح تا اجرای آن را به عهده می گیرد و مسئولان استانی و شهرستانی باید جلسات مداومی داشته باشند. ضمن اینکه هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری، رسیدن به اقدام مشترک با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه 9 درصد از 600 هکتار از شهر قیدار را بافت فرسوده و سکونت گاه غیررسمی تشکیل می دهد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم این رقم 5 درصد سکونت گاه غیررسمی افزایش پیدا نکند. با توجه به اینکه مطالعه 7 هکتار از بافت فرسوده نیز انجام و نارسایی های آن تعیین شده و 200 خانوار در آن سکونت دارند، باید ساز و کار مناسب برای نوسازی اندیشیده شود. ضمن اینکه در بافت فرسوده تخفیفات برای صدور پروانه و ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

عبوری ادامه داد: در سکونت گاه های غیررسمی، اولویت اقدامات در راستای بهسازی و تامین خدمات است و با وجود اینکه تهیه طرح و شناخت نیازها به عهده راه و شهرسازی است ولی اولویت کارها را به مجموعه مدیریت شهری واگذار می کنیم تا کمبودها را شناسایی و پروژه ها را اجرایی کنند. برای نوسازی ساختمان ها می توان ساز و کاری اندیشید که سرمایه گذار هم تامین واحدهای مسکونی را انجام دهد و هم واحدهایی را بسازد و به طرح اقدام ملی کمک کند.

وی به به سازی، توانمندسازی و تامین خدمات در این محدوده ها تاکید کرد و گفت: کمبود سرانه عمومی از جمله فضای سبز، سرای محله، فضای ورزشی و آموزشی در این محلات را شاهد هستیم و می توانیم از عرصه ای که در اختیار راه و شهرسازی است، از این ظرفیت تامین سرانه ها را با مشارکت مدیریت شهری بر عهده بگیریم یا تامین خدمات فضای درمانی و فضای سبز کتابخانه و ... را به شکل یک پکیج خودمان صفر تا 100 را در نظر بگیریم و یا تسهیلات ارئه دهیم. در این خصوص از پیشنهادات قابل اجرا برای برطرف کردن مسائل استقبال می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ایجاد یک جاذبه، مرکز توجه و بستر مناسبی برای توسعه شهر را ضروری خواند و افزود: بقعه قیدار نبی (ع) یک مجموعه بسیار مناسبی است که می توانیم به عنوان مرکز گردشگری مذهبی به آن نگاه کنیم. برای تحقق توسعه از مرحله تهیه طرح تا مراحل تصویب و کمک به اجرایی کردن این پروژه در کنار دستگاه های متولی از جمله اوقاف و امور خیریه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور زیربنایی و روبنایی شهر قیدار با توجه به بارندگی های زمستانی الان مناسب نیست، شرح داد: باید مدیریت شهری با سرعت شهر را برای استفاده شهروندان آماده کنند و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جوانان و اهالی مورد توجه قرار گیرد. در مورد آسفالت معابر سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده تلاش داریم هرچه سریع تر نسبت به تامین قیر برای شهرستان های کم برخوردار استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید