بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان انجام می گردد

به گزارش بروزترین وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: در حال حاضر بیشترین انجام تست کرونای کشور با شیوه های متفاوت در استان خوزستان انجام می گردد.

بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان انجام می گردد

به گزارش خبرگزاری بروزترین وبلاگ از اهواز ، دکتر علیرضا افشار اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در خوزستان در یک سال و یک ماه گذشته دوره های سختی را طی نموده و هم اکنون نیز در حال خدمات رسانی به بیماران در سومین فاز و اپیدمی بیماری کووید 19در این استان هستند.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی خوزستان نسبت به سایر استان ها مدت زمان اپیدمی را طولانی تر می نماید و بحث مرزها، وسعت استان و گستردگی آن در این موضوع دخیل هستند.

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: کادر درمان با تمام توان زحمت کشیدند و کوشش کردند، خستگی و فرسودگی بر آنها مستولی شده است ولی در هر بازدیدی که داشتیم همکاران ما هیچگونه گلایه ای نسبت به خستگی و مسائل اقتصادی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه می طلبد دستگاه های اجرایی و وزارت بهداشت توجه و اهتمام بیشتری نسبت به کادر درمان داشته باشند اضافه نمود: خوشبختانه فرایند ابتلا در استان خوزستان سیر نزولی پیدا نموده است و این موضوع به ویژه در جنوب غرب این استان دیده می گردد، همزمان بعضی شهرها از رنگ قرمز به سمت نارنجی رفتند و در مقابل بعضی شهرهای دیگر نیز قرمز شده اند ولی در مجموع شرایط ابتلای شهفرایندان خوزستانی به کرونا نزولی شده است.

این فعال حوزه سلامت توضیح داد: ویروس جدید در خوزستان قدرت سرایت و کشندگی بیشتری دارد و همه باید مراقب این موضوع باشیم، دستورالعمل ها را به شدت رعایت کنیم و با تأخیر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنیم.

وی در همین خصوص عنوان نمود: این جهش جدید برخلاف دوره های قبلی، بیمار را به سرعت از شرایط خفیف بیماری به شدید تبدیل می نماید و مراجعه سریع به مراکز بهداشتی درمانی باعث می گردد تا خدمات درمانی به سرعت ارائه شده و بیمار وارد فاز شدید آن نگردد.

دکتر افشار ادامه داد: مهمترین بحث هم اکنون در استان خوزستان رهگیری بیماران و بیماریابی فعال مبتنی بر انجام تست است. بالاترین انجام تست در حال حاضر در کشور در استان خوزستان انجام می گردد و از دیروز روش آنتی ژنی که آنالیز و تحقیقات کامل آن در دانشگاه های ایران و بقیه الله انجام شده را نیز پیاده کردیم.

وی اعلام کرد: هر واکسنی که وارد کشور می گردد باید تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد و کمیته علمی کشورمان جدا از تاییدیه سازمان جهانی بهداشت خود نیز برای استفاده عمومی واکسن مجوز صادر می نمایند و مطمئن باشید واکسنی اجازه تزریق عمومی را پیدا خواهد نمود که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد.

در ادامه، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در 24 ساعت گذشته از تعداد 417 نمونه گرفته شده 238 مورد جدید مثبت داشته ایم که 76 نفر مربوط به آبادان، 97 نفر از خرمشهر و در شادگان 65 مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-19 گزارش شده است.

دکتر شکراله سلمان زاده اضافه نمود: از این 238 مورد مثبت جدید 206 نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان 50 نفر، خرمشهر 93 نفر و شادگان 63 نفر)

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طی روز گذشته نیز 50 نفر بستری و 50 نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و متأسفانه 3 مورد فوتی (یک نفر آبادان و 2 نفر در خرمشهر) داشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان 255 نفر است.

خاتمه پیغام/

منبع: خبرگزاری آریا

به "بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید