وزیر بهداشت: درباره برگزاری کنکور امروز تصمیم گیری می گردد

به گزارش بروزترین وبلاگ، وزیر بهداشت با بیان اینکه پیشنهاد وزیر علوم درباره تعویق یک ماهه کنکور سراسری دریافت شده و امروز به شکل اضطراری در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصمیم گیری می گردد، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت هرگز اجازه شکست هیچ پروتکلی را نخواهد داد.

وزیر بهداشت: درباره برگزاری کنکور امروز تصمیم گیری می گردد

به گزارش ایسنا، سعید نمکی درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری باید در موقع مقرر که در ستاد ملی کرونا قید و تصویب شده بود، برگزار می شد، اما در آنجا هم گفته بودیم که شیوه نامه ها و استاندارد ها را کمی سخت تر خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل شکست پروتکل ها و شیوه نامه های ابلاغی برگزار گردید. ما از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خیلی راضی بودیم البته در آنجا هم مواردی از مسائل و نارسایی ها داشتیم، اما بسیار اندک بود؛ به طوری که از 450 تا عکسی که از 5300 مراقبی که در کنکور ارشد گذاشته بودم و دریافت کردم، به جز چهار پنج مورد، مابقی موارد فوق العاده خوب بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: قرار بود ما با همین الگو کنکور آزمون سراسری را هم برگزار کنیم منتهی در آنجا گفته بودیم که شیوه نامه ها واستاندارد ها را کمی سخت تر خواهیم گرفت؛ زیرا اگر فاصله بین دو نفر در کارشناسی ارشد را یک متر و 60 در نظر می گیریم به دلیل این است که آن ها به بلوغ بیشتری از تفکر بهداشتی رسیده اند. قطعا یک دختر بچه یا پسر بچه که از دبیرستان می رود و می نشیند پشت آن جایگاه، رعایت شیوه نامه ها برایش سخت تر است؛ به خصوص در استان هایی که هوا گرم تر است. فاصله ها باید به کونه ای گرفته گردد که هیچ نوجوانی در اثر ورود به جلسه امتحان کنکور سراسری دچار گرفتاری نگردد. همه این بچه ها بچه های خود ما هستند و نمی توانیم نسبت به سلامتشان بی تفاوت باشیم.

نمکی تاکید نمود: برای اطمینان بخشی به خانواده ها شیوه نامه ها را سخت تر نموده ایم. دیروز در جلسه ای با اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پرسیدیم چقدر بضاعت برای اجرای پروتکل ها وجود دارد که اعلام کردند اگر فاصله ها را کمتر کنید امکان اجرایش وجود خواهد داشت که اعلام کردیم ما از پروتکل هایمان عدول نخواهیم کرد؛ زیرا عدول از پروتکل ها یعنی رضایت دادن به آلودگی یک فرزند این سرزمین که زیر بار آن نخواهیم رفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی نیز از همین تفکر حمایت کردند؛ البته عزیزان وزارت علوم هم قصد شکست پروتکل ها را نداشتند و بحث شان این بود که مدت مشخص شده برایشان کافی نیست و اگر قرار باشد پروتکل ها اجرا گردد، ضرورت دارد که یک ماه کنکور را به تعویق بیندازیم. پیشنهاد وزیر علوم کتبا دریافت شد و قرار شد به شکل اضطراری امروز در ستاد ملی مطرح گردد و تصمیم گیری را به ملت شریف ایران اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست کنکور اصلا برگزار نگردد، توضیح داد: اینکه این کنکور احتمالا با یک ماه تاخیر انجام گردد بحثی است که وزیر علوم اعلام کردند و باید در خصوص آن تصمیم گرفت اما، آنچه که باید بدانید مطلقا اتفاق نخواهد افتاد این است که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و به عنوان دستگاهی که همیشه سعی نموده با مردم با صداقت و شرافت و یکرنگی صحبت کند، ما هرگز اجازه شکست هیچ پروتکلی را نخواهیم داد و به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر احساس کنیم قرار است پروتکلی شکسته گردد و جان فرزندی از فرزندان این سرزمین به خطر بیفتد اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: درباره برگزاری کنکور امروز تصمیم گیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: درباره برگزاری کنکور امروز تصمیم گیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید