ظریف: ایران شریکی قابل اعتماد برای آفریقاست

به گزارش بروزترین وبلاگ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز آفریقا با بیان این که در کنار آفریقا ایستاده ایم، خاطرنشان کرد: ایران شریکی قابل اعتماد برای همه دوستان در این قاره خواهد بود.

ظریف: ایران شریکی قابل اعتماد برای آفریقاست

به گزارش گروه سیاست خارجی بروزترین وبلاگ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) چهارم خرداد ماه و همزمان با حضورش در باکو به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات جمهوری آذربایجان در توئیتی ضمن تبریک روز آفریقا نوشت: ایران با الهام از پیروزی آفریقا در مقابل سلطه، در کنار آفریقا می ایستد.

وی اضافه کرد: در حالی که کووید-19 همچنان دنیا را ویران می نماید، ما دوباره در مبارزه علیه آپارتاید در کنار هم ایستاده ایم - این بار علیه آپارتاید واکسن.

وزیر خارجه اعلام کرد: ایران همواره شریکی قابل اعتماد برای همه دوستان در آفریقا خواهد بود.

به گزارش فارس، 25 ماه می سالروز تاسیس سازمان وحدت آفریقا به عنوان روز آفریقا گرامی داشته می گردد. سازمان وحدت آفریقا 25 می 1963 تاسیس شد و در انی روز رهبران 30 کشور مستقل قاره آفریقا منشوری را در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برای تاسیس سازمان مذکور امضا کردند و در سال 2002 در نشست سران آفریقا در شهر دوربان آفریقای جنوبی اتحادیه آفریقا جایگزین این سازمان شد. در حال حاضر اتحادیه آفریقا شامل 55 کشور آفریقایی و مقر آن هم در آدیس آبابا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف: ایران شریکی قابل اعتماد برای آفریقاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران شریکی قابل اعتماد برای آفریقاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید