مقام آمریکایی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را رد کرد

به گزارش بروزترین وبلاگ به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد درمانی در تیم مقابله با بیماری همه گیر کرونا در کاخ سفید روز یکشنبه تأیید کرد که به رغم بازارگرمی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین در درمان بیماری کووید -19، هیچگونه شواهدی دال بر فایده مندی این دارو وجود ندارد.

مقام آمریکایی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را رد کرد

برت ژیرو این مقام ارشد در گفتگو با شبکه ان بی سی بیان نمود که وی نمی تواند از مصرف هیدروکسی کلروکین به عنوان دارویی مؤثر برای درمان کووید -19 حمایت کند؛ زیرا آزمایشها هیچگونه نشانه ای از تأثیر این دارو را نشان نمی دهد.

ژیرو در ادامه افزود که لازم است از بحث در مورد این دارو فاصله بگیریم و در مورد آنچه که لازم است صحبت کنیم.

ژیرو این نکته را گفت که داروی هیدروکسی کلروکین، که آزمایش آن از سوی سازمان بهداشت جهانی متوقف شده است، به ندرت برای بیماران مبتلا به کووید -19 تجویز می شود و اینکه شواهد نشان نمی دهد که هیدروکسی کلروکین در حال حاضر مؤثر باشد.

لازم به ذکر است که ترامپ در هفته های اخیر در یک مجموعه توئیت و بیانیه ها مدعی شد که بسیاری از پزشکان فکر می کنند این دارو در درمان کووید -19 بی نهایت پیروز بوده است.

لازم به ذکر است که طبق آمار اعلامی در وبگاه وردُمیترز، از مجموع 18،194،343 فرد مبتلا به کووید -19 در سرتاسر جهان حدود 4،809،466 فرد مبتلا مربوط به کشور ایالات متحده است. شمار کل قربانیان این بیماری ویروسی در آمریکا نیز از رقم 158،000 نفر فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقام آمریکایی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید