فرهنگ و هنر

مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت

ایرنا/ براساس گزارش های منتشر شده، مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت.

11 تیر 1401

احداث اولین قبر خورشیدی در ایران!

اولین سنگ قبر خورشیدی در جوار امام زاده علی صالح (ع) در ایلام احداث شده و با توجه به اینکه آرامستان در راستا زائران کربلا است در صورت ادامه دار بودن این عمل، می تواند مفید واقع شود و یک باقیات الصالحات برای متوفی باشد.

7 تیر 1401

شاید دیوارهای نامرئی عظیمی در فضا وجود داشته باشد

بر اساس پژوهشی تازه، دیوارهای نامرئی در فضا با ایجاد نیروی پنجم، عامل چیدمان غیرعادی کهکشان ها در اطراف یکدیگر هستند.

6 تیر 1401

فروش 8 میلیاردی صنایع دستی خراسان رضوی در نوروز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از فروش هشت میلیارد و 750 میلیون تومانی صنایع دستی و سوغات در استان طی ایام نوروز خبر داد.

3 تیر 1401

انعقاد قرارداد تضمین سرویس برای ترانزیت دیتا

به گزارش خبرنگاران، حمید فتاحی در مراسم افتتاح پروژه های راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت که بعدازظهر امروز چهارشنبه در وزارت ارتباطات برگزار گردید، توسعه زیرساخت شبکه انتقال کشور را به واسطه توانمندی فراوری داخل، از جمله مهمترین اتفاقات جاری بیان کرد...

3 تیر 1401

قیمت روز گوشی موبایل در 13 اردیبهشت

قیمت گوشی های موبایل موجود در بازار، مورخ 13 اردیبهشت را مشاهده می کنید.

1 خرداد 1400

آشنایی با ساز ارگ و انواع آن

خبرنگاران | سرویس فرهنگ و هنر - ارگ جزو ساز هایی است که تقریبا همه از کوچک و عظیم آن را می شناسند. شاید یکی از دلایل فراگیر شدن ساز ارگ این است که از این ساز در مجالس و عروسی ها به وفور استفاده می گردد. با ما همراه باشید تا با ساز ارگ و دیگر ویژگی های آن آشنا...

21 اردیبهشت 1400

سیمرغ بهترین بازیگر پولی می رسد به ...!

سریال های شبکه نمایش خانگی به واسطه طولانی تر بودن به نسبت یک فیلم سینمایی و درنتیجه استفاده از بازیگران بیشتر، بهتر می توانند پذیرای بازیگران پولی باشند.

19 اردیبهشت 1400

خسرو سینایی؛ راه برِ فانوس به دست

او یکی از راستگوترین، مؤدب ترین، اصیل ترین و عمیق ترین انسان هایی بود که در زندگی ام شناختم. یکی از اصیل ترین انسان هایی بود که ایران به خود دیده است. جهان دیده بود، کتاب خوانده بود، باتجربه بود، سیاحتِ درون و برون داشت، فانوس به دست گرفته بود و جلوتر ایستاده...

4 اردیبهشت 1400

خبرنگاران دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز افتتاح شد

شیراز-خبرنگاران-بهمن ماه 98 شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد و یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 دبیرخانه این عنوان جهانی در شیراز آغاز به کار کرد.

30 فروردین 1400

همراه اول و دموهای واقعی از کاربردهای 5G روی شبکه تجاری همراه اول و دموهای واقعی از کاربردهای 5G روی شبکه تجاری

ایتنا - همراه اول به عنوان اپراتور غالب، فراتر از کسب رتبه سرعت، بدنبال پیاده سازی قابلیت ها و خدمات جدید و کاربردی برای مشتریان گوناگون است که آنها را از نتایج عملی فناوری 5G بهره مند نماید، به ویژه بیزنس ها و شرکت ها و مراکز پژوهشی و علمی.

17 فروردین 1400

جملات عاشقانه ❤️ زیباترین متن ها و جملات عاشقانه کوتاه و بلند

مجموعه ای از جملات زیبای عاشقانه کوتاه و بلند، متن عاشقانه خاص و ناب برای همسر، جملات عاشقانه غمگین، شاد و احساسی برای عشق

15 اسفند 1399

برگزاری آیین کلنگ زنی بوستان وصال در منطقه 19

خبرگزاری خبرنگاران- کلنگ احداث بوستان وصال در منطقه 19 طی مراسمی با حضور نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه 19 بر زمین خورد.

30 بهمن 1399

کاخ العالم و انعکاس معماری معاصر عربی

کاخ العالم، قصر تشریفاتی سلطان قابوس بوده و در قلب محله قدیمی مسقط واقع شده است. این بنا در سال 1972 ساخته شد و یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن اسلامی محسوب به شمار می رود. اینجا اقامتگاه رسمی سلطان عمان محسوب می گردد و اغلب برای پذیرایی از مهمانان سرشناس...

19 بهمن 1399

بیرمنگام، دومین شهر بزرگ انگلیس با جاذبه های دیدنی

بیرمنگام (Birmingham) دومین شهر بزرگ در انگلستان است. اما در میان جنب و جوش این شهر صنعتی، جاذبه های طبیعی و مکان های زیبا و سرشار از آرامش وجود دارند. در این مطلب 12 مورد از جاذبه های گردشگری در بیرمنگام را به شما معرفی خواهیم کرد.

17 بهمن 1399

ولفرام کلایس باستان شناس بیستون درگذشت

پروفسور ولفرام کلایس - مدیر سابق بخش تهرانِ موسسه باستان شناسی آلمان - که سال های طولانی از عمر خود را در ایران به پژوهش و کاوش باستان شناسی پرداخته بود، در سن 90 سالگی درگذشت.

8 بهمن 1399

راهنمای سفر به منچستر

احتمالا تا به امروز اسم منچستر زیاد به گوشتان خورده چرا که این شهر یکی از شهرهای معروف انگلیس بوده و لقب برترین شهر آن را به خود گرفته است. یکی از دلایل معروف شدن این شهر تیم های فوتبالش نیز است. دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی مربوط به این شهر هستند...

28 دی 1399

قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن مشاهده می گردد.

13 دی 1399

تبدیل فضای گورستان های دروازه دولاب به میدانگاه صلح

پروژه بهسازی محیطی و احداث میدانگاه صلح از مدت ها پیش شروع شده است در این طرح قرار است محدوده گورستان های تاریخی دروازه دولاب مسدود و به پیاده راه تبدیل گردد.

12 دی 1399

آمارهایی از سرمایه گذاری در صندوق ها

بازارسرمایه، بازاری امن، دارای پتانسیل و یاری کننده بنگاه های تولیدی و مالی کشوراست و سرمایه گذاران باید قبل از ورود به این بازار آگاه باشند که بازارسرمایه ذاتا دارای ریسک و نیز حرکت های اصلاحی در کوتاه مدت بوده اما در بلند مدت سودده است.

9 دی 1399
تعداد: (73)