صنایع دستی

مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت

ایرنا/ براساس گزارش های منتشر شده، مازندران تعطیلات عید فطر را با شش میلیون نفر شب اقامت پشت سر گذاشت.

11 تیر 1401

فروش 8 میلیاردی صنایع دستی خراسان رضوی در نوروز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از فروش هشت میلیارد و 750 میلیون تومانی صنایع دستی و سوغات در استان طی ایام نوروز خبر داد.

3 تیر 1401

خبرنگاران دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز افتتاح شد

شیراز-خبرنگاران-بهمن ماه 98 شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد و یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 دبیرخانه این عنوان جهانی در شیراز آغاز به کار کرد.

30 فروردین 1400

قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، قرار داشتن ماسوله در تب و سوز جهانی شدن مشاهده می گردد.

13 دی 1399

پیشنهاد 80 مدل مانتو پاییزه ؛ اسپرت و مجلسی برای خانم های شیک پوش

مدل های جدید مانتو پاییزه 99 و راهنمای شیک پوشان پاییزی

23 آبان 1399

عکس ، انتقال یک خودرو سیتروئن مدل 1953 به موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

خودرو سواری سیتروئن 11 B مدل سال 1953 از املاک تملیکی استان تهران به صورت دائم به موزه اتومبیل های سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انتقال یافت.

20 مهر 1399

گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: برداشت گیلاس و شاه توت در طارم منجر به افزایش درآمد کشاورزان و ترویج گردشگری کشاورزی در منطقه شده است.

28 مرداد 1399

شیرینی های تبریزی؛ به مذاق داوران گورمند خوش آمد

به گزارش خبرنگاران مریم احباب، مدرس صنایع غذایی آموزش فنی و حرفه ای و مولف کتاب های آشپزی در جایزه جهانی گورمند پیروز به کسب رتبه سوم در رده جاده ابریشم شد. وی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا درباره اثرش با عنوان شناسنامه غذاها و شیرینی های محلی استان آذرباییجان...

4 مرداد 1399

قرنطینه توسط بعضی شکسته شده و در سواحل خلیج فارس گشت می زنند

باوجود آن که گفته می گردد شیوع ویروس کرونا و لغو سفرهای نوروزی به تاسیسات گردشگری استان هرمزگان 122 میلیارد تومان خسارت وارد نموده اما همچنان از فعالیت مراکز اقامتی این استان جلوگیری می گردد و تنها دو هتل به منظور ارائه خدمات به پرسنل و کارمندان کارخانه...

4 تیر 1399

حال شهرسازی ما خوب نیست

خبرنگاران/مرکزی مدیر کل دفتر مدیریت فنی استانداری مرکزی گفت: در معماری و شهرسازی امروز ما خلاء های بسیاری وجود دارد که بارزترین آن نبود توجه به پذیرش معماری و شهرسازی توسط انسان هاست و در کل انسان در تعریف معماری و شهرسازی امروز کشور نادیده گرفته شده...

28 فروردین 1399

درخت 700 ساله در بخش کجور ثبت ملی شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر از ثبت ملی درخت 700 ساله در روستای کینج بخش کجور اطلاع داد.

25 فروردین 1399

ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی شهرستان منوجان

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان منوجان گفت: به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در قالب طرح هر روستا یک محصول با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات مالی ارائه می شود.

24 فروردین 1399

خبری خوش برای آلاداغلار زیبا

براساس خبرهای واصله، کوه های رنگین کمانی آلاداغلار که یکی از دیدنی های بکر ایران هستند، برای حفظ ثبت ملی شدند. این خبر پیرامون ثبت ملی کوه های رنگی زنجان و ماهنشان نگارش شد.

21 فروردین 1399

گنبد کاووس جزو شهرهای جهانی صنایع دستی ثبت شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از معرفی شهر گنبد کاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی خبر داد.

13 فروردین 1399

شناسایی بیش از 140 هزار حلقه قنات در کشور

خبرنگاران/فارس معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت که بیش از 140 هزار حلقه قنات در ایران توسط میراث فرهنگی شناسایی شده است.

10 فروردین 1399

عضویت ایران در شورای اجرایی مرکز بین المللی ایکروم

در پی یکصد و بیست و نهمین مجمع عمومی ایکروم که در شهر رم برگزار گردید، مرکز بین المللی مطالعه، حفاظت و مرمت اموال فرهنگی وابسته به سازمان یونسکو، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان عضو شورای اجرایی خود انتخاب کرد.

9 فروردین 1399

آخرین شرایط آنالیز صنایع دستی در برنامه ششم توسعه

به گفته سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هفته آینده اتفاقات اجرا شده صنایع دستی در برنامه ششم توسعه، نهایی می گردد.

9 فروردین 1399

5 کاروانسرا که به هتل تبدیل شده اند

کاروانسراهای متعددی از دوران کهن ایران وجود دارند که امروز به هتل تبدیل شده اند و می توانند به عنوان اقامتگا های بی نظیر مورد استفاده گردشگران قرار گیرند.

4 فروردین 1399

سیل با تاریخِ سیستان و بلوچستان چه کرد؟

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان خبر می دهد: به جز آسیب کمتر از پنج درصدی به کوه خواجه و خانه شمسی در استان، خوشبختانه در سیل اخیر، کمترین آسیب به محوطه های تاریخی در سطح استان وارد شده اند.

16 اسفند 1398