رسانه حامی کره شمالی تغییر موضع آمریکا در پرونده هسته ای را خواستار شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، یک روزنامه حامی کره شمالی در ژاپن امروز (شنبه) از آمریکا خواست از موضعش درباره مساله اتمی پیونگ یانگ عقب نشینی کند.

رسانه حامی کره شمالی تغییر موضع آمریکا در پرونده هسته ای را خواستار شد

به گزارش بروزترین وبلاگ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه چوسون سینبو، حامی کره شمالی در ژاپن هشدار داد اگر ایالات متحده نتواند به ضرب الاجل یک ساله رهبری کره شمالی درباره روش درست مذاکرات متوقف شده اتمی دست پیدا کند، دیپلماسی آمریکا در قبال کره شمالی به جایی نمی رسد.

این روزنامه به آمریکا تاکید کرده که باید موضعش را درباره برنامه های اتمی کره شمالی متوقف کند.

گفتگوها از زمان برگزاری دومین نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هانوی، ویتنام در فوریه سال جاری میلادی به بن بست خورده چون دو طرف پیروز نشدند به توافقی دست پیدا کنند.

این روزنامه در مقاله ای می نویسد: توافق در هانوی به دست نیامد چون آمریکا به کره شمالی تاکید کرد تا تسلیحات اتمی اش را با هدف یک خلع سلاح اتمی یکجانبه کنار بگذارد. موضع کره شمالی این است که تنها زمانی می تواند در گفتگوها با ایالات متحده دیدار کند که آمریکا نیز روش خصمانه مذاکره را کنار بگذارد.

این روزنامه حامی کره شمالی همچنین گزارش داد: مشخص است که حتی با وجود لغو تحریم های آمریکا علیه پیونگ یانگ، کره شمالی شاید رویکردی برای گفتگوها نداشته باشد. اگر آمریکا به ضرب الاجل یک ساله کره شمالی پاسخی ندهد و از آن باز بماند، دستاوردهای ترامپ درباره پیونگ یانگ به جایی نمی رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رسانه حامی کره شمالی تغییر موضع آمریکا در پرونده هسته ای را خواستار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه حامی کره شمالی تغییر موضع آمریکا در پرونده هسته ای را خواستار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید